تابناک: رییس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به وزش باد در مناطق مختلف استان کیفیت هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد.
کد خبر: ۲۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان بابک صادقیان با اشاره اینکه از روز گذشته آسمان اصفهان از شرایط گرد و غباری خارج شد، گفت: این شرایط با توجه به بارش های پراکنده باران به صورت رگباری و وزش باد در مناطق مختلف استان و شهر اصفهان حکم فرما شده است.

وی با بیان اینکه در این فصل شرایط گرد و غبار کمتر ایجاد می شود ، اظهارکرد: وضعیت کیفیت هوای شهر اصفهان امروز سه شنبه 25 فروردین با میانگین 60 (AQI) در وضعیت سالم ثبت شده است که روز گذشته با میانگین 63 (AQI)بوده است.

وی گفت: اکنون غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است در هوای اصفهان پایین و در شرایط استاندارد قرار دارد.

صادقیان افزود: گرد و غبار از ناحیه غرب وجنوب غرب کشورو از سمت کشورهای همسایه با وزش باد وارد هوای اصفهان شده بود.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 50 تا 0 هوای خوب، 100 تا 51 هوای متوسط ، 150 تا 101ناسالم برای گروه های حساس، 200 تا 151ناسالم، 201تا 300 خیلی ناسالم، 301تا 500خطرناک است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار