مدیر کل کتابخانه های خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور و استان گسترش نشست های کتاب خوانی است و قرار است در ماه حداقل یک نشست برگزار شود.
کد خبر: ۲۳۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 16 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، حسین اکبری با بیان اینکه امسال سه کتابخانه مه ولات، بردسکن و کتابخانه مرکزی شهر در هفته دولت به یاری خدا و با حمایت خیرین افتتاح می شود، اظهار كرد: اولویت اول این نهادتکمیل و رشد مطالعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که منجر به افزایش سرانه کتاب خوانی در کشور می شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان خراسان رضوی در خصوص کتابخانه مرکزی شهر مشهد بیان کرد: قرار است در این کتابخانه حداقل ۲۵ هزار نسخه کتاب نگهداری شود.

وی در خصوص تعداد کتابخانه های کشور گفت: در حال حاضر از بهمن ماه تعداد کتابخانه های استان خراسان رضوی افزایش پیدا نکرده است.

اكبري عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه های بزرگی از جمله کتابخانه های آستان قدس رضوی، در استان فعالیت می کنند و زیر نظر این نهاد نیستند، نمی توان آمار دقیقی از سرانه کتابخوانی در این استان ذکر کرد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان خراسان رضوی با بیان اینکه امسال سال خواندن نامگذاری شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور و استان گسترش نشست های کتاب خوانی است و قرار است در ماه حداقل یک نشست های کتابخانه ای برگزار شود که این موجب فعال شدن اعضای کتابخانه و در نتیجه جذب اعضا می شود.

اکبری با اشاره به ۲۵ کتابخانه نهادی در مشهد عنوان کرد: مشهد با این تعداد کتابخانه نسبت به سایر شهرها رتبه چهارم به لحاظ تعداد عضویت را دارا است که البته این رقم تا نقطه ایده آل فاصله زیادی دارد.

۲۰۲ کتابخانه عمومی و مشارکتی خراسان رضوی ۱۸۰ هزار کتاب خوان دارد اما به گفته مسئولان نهاد کتابخانه های استان ۱۸۰ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی تنها شامل ۵ درصد از شهروندان می شود و این در حالی است که بر اساس سند چشم انداز باید ۳۵ درصد از شهروندان عضو این نهاد باشند.

منبع: مهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار