فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه شرایط زندگی در بخش رودبارقصران پس از سه روزعادی شد افزود: از صبر و تحمل، هماهنگی و همکاری مردم نجیب و شریف بخش رودبار قصران قدردانی می کنیم.
کد خبر: ۲۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 15 April 2015
به گزارش ایرنا عزت الله خانمحمدی افزود: نیروهای عملیاتی و امدادی دستگاه های اجرایی رودبارقصران و شهرستان شمیرانات در ستاد مدیریت بحران این شهرستان سه روز گذشته را بدون وقفه تلاش کردند تا این بخش در شرایط عادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طغیان رودخانه و سیل در 50 سال اخیر بی سابقه بوده گفت: خسارت ناشی از این حادثه 150 میلیارد تومان برآورد شده است.

خانمحمدی خاطر نشان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته اما خسارت زیادی به شبکه های ارتباطی و مواصلاتی در حوزه شهری و روستایی و بین بخشی از جمله شبکه آب رسانی، برق، گازرسانی و مخابرات وارد شده است.

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: برای جبران خسارت و تامین اعتبار، تهیه طرح و اجرای برنامه های تکمیلی بازسازی نیازمند توجه و مساعدت مسوولان استانی و فرا استانی هستیم.

وی با اشاره به روند رفع مشکل قطعی برق در برخی از محورها و روستاهای این بخش گفت: با تلاش شبانه روزی مسوولان اکنون برق تمام منطقه وصل شده است.

خانمحمدی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی و راه های روستایی نیز بازگشایی شده عنوان کرد: با تلاش اداره راه و شهرسازی شهرستان و همکاری شهرداری اوشان فشم و میگون، اکنون تردد در تمام محورهای شهرستان بدون مشکل در حال انجام است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مشکل آب رسانی به منازل نیز رفع شده ادامه داد: کمبود آب شهر فشم رفع و با ترمیم خط انتقال آب در جاده فشم به زایگان آب آشامیدنی وارد شبکه آب رسانی شده و مشکلی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان شمیرانات عنوان کرد: مشکلات مشترکین شهرها و روستاهای بخش رودبارقصران در حوزه گازرسانی نیز برطرف شده است. 

وی همچنین از بازگشایی مدارس این بخش خبر داد و گفت: فعالیت همه مدارس در بخش رودبار قصران به صورت عادی از سر گرفته شده و مدرسه باز است.

وی افزود: سیستم تلفن شهری فشم نیز با ترمیم و بازسازی کامل فیبرنوری برقرار شده است.

خانمحمدی با تقدیر از حضور فعال و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان شمیرانات در پی این حادثه یادآور شد: همه اعضای ستاد بحران و مجموعه های مدیریتی آنان بطور شبانه روز در رفع مشکلات تلاش کردند.

فرماندار شهرستان شمیرانات همچنین از صبر و تحمل، هماهنگی و همکاری مردم نجیب و شریف بخش رودبار قصران برای اجرای وظایف و ماموریت های دستگاه های اجرایی قدردانی کرد.

بر اثر طغیان رودخانه و حادثه سیل در بخش رودبارقصران از توابع شهرستان شمیرانات و آسیب دیدگی تاسیسات زیربنایی این بخش، آب آشامیدنی در شهر فشم به عنوان مرکز این منطقه به مدت سه روز قطع بوده و آبرسانی با تانکرهای آب انجام می شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار