کد خبر: ۲۳۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 29 May 2016







رضا آریایی




















به گزارش تابناک لرستان ُ مدیرکل مدیریت بحران لرستان از انعقاد قرارداد با جوامع محلی لرستان برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها خبر داد.

 رضا آریایی ظهر یکشنبه در حاشیه اجرای دومین مانور اطفاء حریق در لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته افکار عمومی درخواست می کرد در امر اطفای حریق از سیستم های هوایی استفاده شود ما نیز این موضوع را به متولیان منعکس کردیم تا سازمان محیط زیست استان از سیستم های اطفاء حریق هوایی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان منابع طبیعی متولی اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع است، افزود: با هماهنگی هایی که توسط سپاه پاسداران با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شد قراردادهایی منعقد شد تا استان لرستان در هنگام وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع بتواند از سیستم های اطفاء حریق هوایی استفاده کند.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه لرستان با اشاره به اینکه امروز در مانور اطفاء حریق استان سیستم هوایی اطفاء حریق به‌کار گرفته شد، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی لرستان از این به بعد یک دستگاه بالگرد تنها به منظور اطفاء حریق مستقر در استان خواهد شد.

آریایی افزود: این بالگرد علاوه بر حمل آب می تواند در هلی برد نیرو در مناطق صعب العبور هنگام وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع نیز کمک کند.

وی هدف از برگزاری مانورهای اطفاء حریق را ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و آشنایی و تعامل نیروهای اطفاء حریق دانست و گفت: تجربه آتش سوزی های سنوات گذشته نشان می دهد بهترین گزینه برای اطفاء حریق جنگل ها و مراتع استفاده از جوامع محلی است لذا بر این اساس منابع طبیعی موظف شده است با جوامع محلی قراردادهایی منعقد کنند که در صورت آتش نگرفتن مراتع و جنگل ها هزینه هایی به آن ها پرداخت شود نه در قبال آتش گرفتن آن ها.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه لرستان با اشاره به اینکه در آتش سوزی بحث دقایق مهم است، تصریح کرد: بعضی اوقات با توجه به اینکه اعزام نیروها ساعت ها طول می کشد کار اطفاء حریق به تعویق می افتد و این امر باعث بروز خسارات زیاد می شود.

آریایی با اشاره به اینکه اگر مشارکت مردم در امر جلوگیری از بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود نداشته باشد بسیج تمام امکانات دولتی جواب نخواهد داد، افزود: حفاظت از دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان کار دشواری بوده که جزء با حمایت مستقیم مردم و جوامع محلی این امر امکان پذیر نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار