معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دینی هر مسلمانان است گفت: بزرگترین امر به معروف در جامعه تقویت بنیان های نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 17 April 2015
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دینی هر مسلمانان است گفت: بزرگترین امر به معروف در جامعه تقویت بنیان های نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش  مهر،  محمد ابراهیم الهی تبار در گردهمایی دبیران اقامه نماز ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان با اشاره به مذاکرات لوزان و شعار مقام معظم رهبری برای سال ۹۴ افزود: همه این ها نشاط و امیدی را در جامعه ایجاد کرده و این نشان دهنده آغاز یک سال خوب برای مردم ایران است.

وی در ادامه با تاکید براینکه چهار وظیفه برای مسلمانان تعیین شده است، اظهار داشت: نخستین وظیفه اقامه نمازست که یک حرکت توحیدی و وحدت کلمه بوده و همه ما را در یک مسیر قرار می دهد.

وی دومین وظیفه را پرداخت زکات عنوان کرد و ابراز داشت: زکات جامعه را بسوی توسعه حرکت داده و یک جامعه متوازن را شکل می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان امر به معروف و نهی از منکر را وظایف بعدی مسلمانان بیان کرد و یادآور شد: بزرگترین امر به معروف جامعه کنونی تقویت بنیان های نظام و بزرگترین منکر تضعیف بنیان نظام جمهوری اسلامی است.

الهی تبار در ادامه با بیان اینکه یکی از مباحثی که دولت به آن پرداخته رویکرد اجتماعی به مسائل جامعه بود، گفت: براین اساس وزارت کشور ماموریت پیدا کرد و مطالعات اجتماعی را در دو بخش سیمای اجتماعی کشور و وضعیت سرمایه کشور انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسائل اعتقادی و حساسیت نسبت با مسائل کشور و انقلابی،  مردم به خوبی مطلع هستند و باورهای عمیقی در این رابطه دارند، افزود: مردم ایران از اینکه ملیت ایرانی دارند و مسلمان هستند و در سایه نظام جمهوری اسلامی حرکت می کنند ابراز خوشحالی می کنند.

الهی تبار در ادامه با تاکید براینکه در بحث مسائل اجتماعی،  شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد بسیارمتفاوت تز ار سال های گذشته است، اظهارداشت: شعار امسال حول محور مسائل اجتماعی،  اقتصادی، انضباطی، قانون مندی وغیره در جامعه است که در همین راستا باید بنیان های اجتماعی، اعتقادی و انضباطی را در بین مردم و دولت تقویت کنیم.

وی با تاکید براینکه یکی از مسائلی که نظام ها و دولت ها را تهدید می کند گسست بین مسئولان و نظام هاست، عنوان کرد: در تجربه انقلاب اسلامی داریم که مردم به صورت خود جوش حضور پیدا کردند و کشور را دراختیار گرفتند و دولت و حکومتی را از جنس خود و شعارهای انقلابی خود ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نیز مردم نقش افرین بودند، ابراز داشت: این حرکت های بزرگ به دلیل وحدت بین مردم و نظام بود و اگر چنین نبود با آن همه هجمه ای که علیه کشور ما صورت می گرفت آینده کشور و مردم نا معلوم بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با تاکید براینکه باید حرکت ها، گفتارها و برنامه های خود را به منظوربالابردن رضایت مندی اجتماعی مردم تقویت کنیم، گفت: باید شعار سال را که دولت و ملت، همدلی و همزبانی است تقویت کرد و دولت باید به ظرفیت های عمومی در جامعه معتقد باشد و از سویی مردم نیز به دولت به عنوان کارگزار خود اعتماد داشته باشند و اگر این مهم محقق شود کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه به منظور انجام هرچه بهتر کارها باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم، ادامه داد: مسئولان باید هنر استفاده از ظرفیت های جامعه را داشته باشند تا هم اقتصاد مقاومتی و هم همدلی و همزبانی در کشور رقم بخورد و هم سرمایه های اجتماعی و بنیان های نظام تقویت شود.

الهی تباردر پایان با بیان اینکه باید در راستای تحقق شعار سال تا جایی که امکان دارد با مردم رو راست باشیم و آمار و اطلاعات نادرست در اختیا آنها قرار ندهیم، تاکید کرد: باید مسائل و مشکلات را برای مردم بازگو کنیم تا مردم نسبت به دولت و نظام اطمینان پیدا کنند چرا که مردم به دنبال این هستند که صداقت را در گفتار و رفتار مسئولان ببینند.

 

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار