مدیرعامل شرکت رز تحریر یزد با انتقاد از واردات بی‌رویه نوشت‌افزار گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه توسط مسؤولان در حد یک شعار باقی‌مانده است.
کد خبر: ۲۳۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 01 June 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صنعتکار  از واردات بی‌رویه نوشت‌افزار از کشورهای چین و هند انتقاد کرد و اظهار داشت: این حجم واردات کمر تولیدکنندگان داخلی را شکسته است.

مدیرعامل شرکت رز تحریر یزد گفت: قبل از سال 91 واردکننده یکی از معروف‌ترین برندهای نوشت‌افزار به کشور بودم و بعد از آن سال به بعد با توجه به دغدغه رهبری در زمینه تولید داخلی و نامگذاری سال به نام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، کار واردات را کنار گذاشته و همه سرمایه خود را برای راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی نوشت‌افزار در یزد مورد استفاده قرار دادم.

وی عنوان کرد: طی سال‌هایی که مشغول تولید نوشت‌افزار بودم، موفق به کسب تندیس حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سه سال متوالی، کسب عنوان کارآفرین برتر و واحد نمونه تولیدی شدم و در حال حاضر بزرگترین کارخانه در زمینه تولید نوشت‌افزار در خاورمیانه را دارم.

صنعتکار بیان کرد: به دلیل عدم حمایت مسؤولان و ارگان‌های متولی امر، اکنون تعداد نیروی شاغل این واحد تولیدی از 350 نفر به 190 نفر کاهش یافته و با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه هیأت دولت مبنی بر ممنوعیت خرید کالاهای مشابه تولید داخل توسط دستگاه‌های دولتی، اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اغلب مواردی که از سوی مسؤولان مطرح می‌شود در حد شعار باقی مانده است و هنوز عملی نشده و حتی خود مقامات و ادارات با وجود کیفیت بالا، قیمت مناسب، کسب استانداردهای ایران و اروپا، گواهینامه ایزو 9001 – 9004 و گارانتی دو ساله محصولات تولیدی برای نخستین بار در صنعت نوشت‌افزار متأسفانه باز هم از کالاهای بی‌کیفیت چینی و هندی استفاده می‌‌کنند.

صنعتکار تصریح کرد: اقدامات برخی از مسؤولان شعارزده شرایطی را برای برخی از تولیدکنندگان ایجاد کرده است که اغلب ما گاهی به این نتیجه می‌رسیم که تولید در کشور اشتباه است و جایگاهی ندارد.

وی از مسؤولان خواست تا دست از شعار دادن برداشته و در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در زمینه حمایت از تولید، فرمایشات رهبری را جدی گرفته و به شکلی جدی و واقعی در این عرصه فعالیت کنند.

به گزارش فارس، در استان یزد بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند که نیمی از این واحدها یا غیرفعال شده‌اند یا با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار