پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اتوبوس، مترو و دوچرخه در محل کار حضور یافتند.
کد خبر: ۲۴۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 07 June 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در سومین روز از هفته محیط زیست که با عنوان محیط زیست و حمایت از پویش سه شنبه های بدون خودرو در استان فارس معرفی شده، مدیر کل، معاونین، کارشناسان و کلیه پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اتوبوس، مترو و دوچرخه در محل کار حضور یافتند .
همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان در آستانه فرا رسیدن هفته محیط زیست با ارسال نمابری به استانداری فارس از استاندار و کلیه مدیران ارشد استانی برای پیوستن به پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در استان و خصوصا در سومین روز از هفته محیط زیست دعوت کردند.
 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه یک روز در هفته خودرو نیاوریم و با وسایل نقلیه‌ عمومی یا دوچرخه سفر کنیم افزود: وسائط نقلیه موتوری با عنوان بزرگترین منبع آلوده کننده هوا در کلان شهرهای بزرگ مطرح هستند.
حمزه ولوی ادامه داد: تردد بیش از 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه در شهر شیراز با شرایط توپوگرافی و اقلیمی خاص به عنوان یکی از هشت شهر بزرگ آلوده کشور باعث بوجود آمدن گازها و مواد آلاینده می شود که مهمترین آنها اکسید های کربن، اکسید های ازت، اکسید های گوگرد، هیدروکربورها  و دوده و ذرات معلق است .  
وی اظهار کرد: به استناد نتایج بدست آمده از دستگاههای سنجش آلودگی هوا در میادین پرتردد شهر بویژه میدان امام حسین و دروازه کازرون از آلاینده های مذکور میزان غلظت گاز مونوکسید کربن در برخی از مواقع از حد مجاز فراتر می رود این وضعیت بیشتر به علت ترافیک سنگین و کار در جای خودروها ایجاد می شود.  
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس تصریح کرد: در سالهای اخیر با جایگزین کردن خودروهای نو و بهسازی صنایع و سایر اقدامات اجرایی و کنترل به عمل آمده، توفیقات زیادی در  مهار آلودگی هوا بخصوص در بخش آلاینده های ناشی از احتراق سوخت صورت گرفته است.
ولوی با اشاره به اینکه با کنترلی که بر روی فعالیت صنایع به عمل آمده در بحث آلودگی هوای شیراز صنایع تولیدی سهم بسیار کمی در ایجاد آلودگی هوا دارند ادامه داد: در حال حاضر عمده عامل ایجاد آلودگی هوای شهر شیراز مربوط به بحث ترافیک و تردد خودروها است که روز به روز نیز بر حجم آن افزوده می شود.   
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار کرد:  چند وقتی است که گروهی از دوستداران محیط‌زیست، هم‌صدا شده‌اند که سه‌شنبه‌ها خودرو بی‌خودرو، یک روز در هفته خودرو نیاوریم و با وسایل نقلیه‌ی عمومی یا دوچرخه سفر کنیم و البته این طرح در سراسر کشور مورد استقبال دوستداران محیط زیست و سلامتی قرار گرفته است.
وی ضمن حمایت از پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو از کلیه مدیران ارشد دستگاههای اجرایی استان، کارکنان دولت و دوستداران محیط زیست دعوت کرد که در اجرای این طرح حضور پر رنگی داشته باشند.
ولوی با بیان اینکه یک روز در هفته خودرو نیاوریم و با وسایل نقلیه‌ عمومی یا دوچرخه سفر کنیم تصریح کرد: سه‌شنبه روز وسط هفته و یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین روزهای هفته است.روزی که معمولاً هوا در شهرهای بزرگ سخت آلوده می‌شود و با اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در این روز شاهد آلودگی کم‌تری خواهیم بود.  
وی از کلیه تشکلهای مردم نهاد استان برای مشارکت و حمایت از پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در شهر شیراز تاکید کرد و افزود: این طرح کاملاً  مردمی است و سازمان‌های‌ دولتی به نوعی به طرح کمک می‌کنند.  
به‌ هر‌ حال برای پیشبرد برنامه‌های محیط‌ زیستی نیاز به حرکت‌های مردمی داریم؛ حرکت‌هایی برخاسته از احساس نیاز مردم به حرکتی تازه، این حرکت‌های مردمی همیشه نتیجه‌بخش خواهد بود.  
گفتنی است به همین مناسبت با اعلام فراخوان از  کلیه کارکنان محط زیست  دعوت شد تا از حضور خود در وسایط نقلیه عمومی و یا دوچرخه عکسهای سلفی تهیه کنند که به 3عکس برتر و مفهومی جوایزی اهدا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار