مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:بر اساس بررسی های انجام گرفته 35 درصد جمعیت 580 هزار نفری این استان با مشکل ازدواج، بیکاری و نداشتن مسکن مواجه هستند.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 07 June 2016

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:بر اساس بررسی های انجام گرفته 35 درصد جمعیت 580 هزار نفری این استان با مشکل ازدواج، بیکاری و نداشتن مسکن مواجه هستند.


به گزارش تابناک ایلام
؛علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در نشست بررسی برنامه جامع کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد: همچنین در بررسی آسیب های اجتماعی نباید کارها و آمار و ارقام پراکنده ارائه شود چرا که انتشار این مسایل بدون راهکار تنها یاس و ناامیدی مردم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه فقر به تنهایی موجب آسیب اجتماعی نمی شود، ادامه داد: نا برابری به فقر دامن زده و موجب تشدید آسیب اجتماعی می شود مساله ای که در جامعه ما وجود دارد.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه در حوزه بررسی آسیب های اجتماعی باید واقع بینانه بود، افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته 35 درصد جمعیت 580 هزار نفری این استان با مشکل ازدواج، بیکاری و نداشتن مسکن مواجه هستند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: پیوست اجتماعی برنامه ششم توسعه قوی است و به موضوع آسیب های اجتماعی گسترده و ویژه توجه شده که فرصت مناسبی برای برنامه ریزی در این حوزه است.

فرهاد قیصربیگی تاکید کرد: از طرفی فضای حاکمیتی استان نیز مناسب و بستر مطلوبی برای استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف در برنامه های کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین بهزیستی کشور و استانداری ایلام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مفاد این تفاهم نامه پیرامون کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که در این زمینه ضمن حمایت مالی استانداری از مشارکت امور اجتماعی استانداری و دانشگاه ایلام نیز استفاده خواهد شد.

رازی ناصری فر، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست اعلام کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته 23 درصد مردم کشور ایران مشکل و اختلالات روانی دارند.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این نشست اعلام کرد: سالانه 2 هزار فرصت شغلی با صرف 40 درصد کل اعتبار این نهاد برای مددجویان زیر پوشش فراهم می شود.

شبیب جعفرزاده با بیان اینکه 13 هزار از مددجویان زیر پوشش این نهاد دختران در آستانه ازدواج هستند، گفت: از طرفی شاهد افزایش زنان سرپرست خانوار مددجو به علت طلاق هستیم که عمده آنها نیز کم سن و سال هستند.

در این نشست شرکت کنندگان راهکارهای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را ارائه کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار