پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو همزمان با هفته محیط زیست در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 07 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر امروز همزمان با هفته محیط زیست در اردبیل برگزار شد، دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت سبز اردبیل خواستار پیوستن مردم و مسؤولان به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو شد.

صادق پناهی اظهار کرد: از لحظه ورود نخستین اتومبیل به ایران تا امروز هیچ تلاشی برای فرهنگ‌سازی استفاده از این وسیله صورت نگرفته و به این ترتیب شاهد این هستیم که برای جزئی‌ترین امور روزمره در ایران از خودرو استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز تهران پایتخت کشورمان جز یکی از 30 کلانشهر آلوده جهان است و در کنار آن در کلانشهرهایی چون مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج و اراک نیز وضع چندان مطلوبی نداریم.

دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت سبز اردبیل تاکید کرد: در شرایطی که در دهه 60 حدود یک میلیون خودرو در کشور وجود داشت حالا پس از سه دهه چیزی نزدیک به 20 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که باید مدیریت شود.

پناهی گفت: نباید تصور بکنیم که چون در اردبیل زندگی می‌کنیم معضلی چون آلودگی هوا در آینده امکان تهدید ما را ندارد چرا که گرمای سال‌های اخیر اردبیل می‌تواند به عنوان چالش تغییرات آب و هوایی یک هشدار جدی برای همه ما باشد.

وی با تقدیر از کوروش بختیاری که ایده پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو از آن اوست، ابراز امیدواری کرد: به دور از نگاه نمادین به این طرح شاهد تجدید نظر هموطنانمان در استفاده از خودرو باشیم.

فعال محیط زیست اردبیل همچنین با تقدیر از استاندار اردبیل برای حضور در ورزش صبحگاهی روز جهانی محیط زیست افزود: با مجموعه‌های مختلف جهت نهادینه کردن پویش در اردبیل در حال رایزنی هستیم و از همه مردم فهیم استان تقاضا داریم این طرح را جدی بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار