کد خبر: ۲۴۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 08 June 2016
عضو انجمن دوستداران دماوند کوه گفت: شقایق های تن ناز یکی از گونه های زیبای شقایق است که در منطقه ای میان پلور و رینه در مازندران می روید و نیازمند حفاظت است.

تابناک مازندران/ رضا طاهری گفت: شقایق های تن ناز یکی از گونه های زیبای شقایق است که در منطقه ای میان پلور و رینه در مازندران می روید و نیازمند حفاظت است.

وی ادامه داد: اعضاء انجمن دوستداران کوه دماوند در مدت رویش شقایق تن ناز در منطقه حاضر می شوند و به بازدید کنندگان در خصوص این گیاه اطلاعات داده و به ضرورت چیده نشدن آن تاکید می کنند.

مسئول روابط عمومی انجمن دوستداران دماوندکوه تصریح کرد: طول زمان رویش این گیاه حدود یک ماه است و بستگی به زمان دمای هوا داشته و در صورت سرد بودن هوا کمی دیرتر ظاهر خواهد شد؛ به طور متوسط در خرداد ماه و به مدت یک ماه این شقایق ها در منطقه دیده می شوند.

طاهری با اشاره به اینکه این گونه فقط زیبایی دارد و هیچ مصرف دیگری ندارد، گفت: برخی کشورها برای نمایش این جاذبه های طبیعی درآمدهای مناسبی را کسب می کنند اما در در کشور ما بازدید رایگان است ولی با این حال برخی اقدام به چیدن این گل کرده و یا آن را له می کنند.

وی ادامه داد:  پس از خشک شدن باقی مانده این گیاه حاوی تخم گیاه است که برای سال بعد دوباره رشد خواهد کرد و با چیدن آن فقط 5 تا 10 دقیقه زنده خواهد ماند و تکثیر مجدد آن از بین خواهد رفت.

طاهری گفت: با هماهنگی و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از حضور وسایل نقلیه گاردریل در محل نصب شده بود که تخریب شده است و دوباره در حال انجام این گاردیل به طول 60 متر هستیم تا از ورود اتومبیل به منطقه و تخریب این گونه زیبای شقایق جلوگیری شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار