کد خبر: ۲۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 18 April 2015
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اعتکاف به عنوان مسیری برای توبه و بازگشت به معنویت یاد کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان صبح شنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم اعتکاف، از این آیین به عنوان سنت نبوی و از باقیات و صالحات حضرت امام راحل یاد کرد و گفت:دوری از هرگونه انحراف و نزدیکی به خداوند متعالی فرصتی است که درایام اعتکاف حاصل می شود.

وی عنوان کرد:اعتکاف توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان محبوب خود عنایت کرده است تا در خلوت سه روزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن دعوت از همدلی و همزبانی مسئولین در امر اعتکاف برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی تاکید کرد: ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است.

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ سيرصعودي شرکت کنندگان در مازندران و حضور ۷۰درصدي جوانان و نوجوانان اين استان  و با توجه به  اھﻤﯿﺖ اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺟﻮاﻧﺎن ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪھﺎی ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت افزایی در این ایام  ﻓﺮاھﻢ ﮐﻨﯿﻢ.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت، اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی خصوصا در نسل جوان و نوجوان گسترش یابد و معنویت حاکم بر مراسم اعتکاف زمینه ساز اثرگذاری معارف دینی و قرآنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان ضمن برشمردن به بعضی آثار و فواید اعتکاف اشاره کرد و خاطر نشان کرد : اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق  کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد.

وی  ضمن دعوت از همه مبلغین و نخبگان فرهنگی جامعه  در جمع معتکفان در ایام برگزاری این مراسم معنوی تاکید کرد : حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان فرصتی برای تبیین رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید، خصوصا در شرایط فعلی جهان اسلام است و مبلغان باید در جمع معتکفین مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح و تبیین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار