کد خبر: ۲۴۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ 11 June 2016
امام جمعه چالوس فروش زمین برای ویلاسازی و تبدیل آن به مجتمع‌های توریستی و مسکونی در مازندران حاصل‌خیز را ناشی از  عدم حمایت از بخش کشاورزی در مازندران عنوان كرد.

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته چالوس در جمع نمازگزاران و روزه داران با اشاره به  23 خرداد سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 است، با بیان اینكه انقلاب اسلامی  ما یک انقلاب فرهنگی است، اظهار كرد:  ریشه تمامی تحولات و انقلاب ها نیز ، انقلاب و تحول فرهنگی است و ریشه همه پیشرفت ها چه در زمینه اقتصادی، سیاسی و علمی،  فرهنگی و توجه به هویت و اصالت فرهنگی است.

وی با بیان اینكه حفظ  استقلال اقتصادی سیاسی در گرو حفظ  هویت و اصالت فرهنگی  و بالا بردن  جایگاه فرهنگی است، افزود: به قول فرمایش  امام (ره) آنچه که باید بترسیم خودباختگی فرهنگی است نه حمله و تحریم و باید از روزی بترسیم که مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه هایمان افراد وابسته به غرب تربیت کنند.

امام جمعه چالوس  تصریح كرد: رهبر معظم انقلاب نیز  در دیدار با نمایندگان مجلس دهم با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی موجود فرمودند: بی توجهی در مسائل فرهنگی در دستگاه های فرهنگی وجود دارد و در دیدار با ائم جمعه سراسر کشور در سال گذشته  نیز به ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی توجه دادند.

راشدی نوری با تاكید بر اینكه  شورای انقلاب فرهنگی سیاستگذار فرهنگی کشور است، خاطرنشان كرد:  در برنامه ریزی فرهنگی  و هم در اجرای برنامه های فرهنگی دچار مشكل هستیم.

وی با ابراز نگرانی از اینكه دستگاه های اجرایی خود را مخاطب هشدارهای رهبری نمی دانند، افزود:  دستگاه های فرهنگی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و  یکی از صدها مصادیق انحطاط فرهنگی وضعیت  نابهنجار فضای عمومی جامعه و ظاهر جامعه است.

امام جمعه چالوس وضعیت پوشش و عفت عمومی، بی حیایی، حرمت شکنی ها، روابط نامشروع، طلاق و تظاهر به روزه خواری از دیگر وضعیت های نا بهنجار عمومی جامعه دانست و گفت:  در حالی که بخش قابل توجهی از معضلات اجتماعی مربوط به وضعیت اقتصادی، بیکاری ، هزینه های سنگین، تبعیضات و فاصله طبقاتی و فاصله حقوقی، رفتار نامناسب مسئولان نهادها و دستگاه های دولتی و حکومتی با مردم، سرگردانی در مسیر ادارات مختلف، حقوق های چند ده میلیونی برخی مدیران است .

راشدی نوری اضافه كرد: گاهی مدیری برای شرکت در جلسه ای به اندازه یکی دو ماه یک کارگر حق الزحمه می گیرد، درحالی برخی مانند نیروهای شرکتی و   خدماتی که روزانه 10 یا 12 ساعت کار می کنند، دستمزدشان کمتر از یک میلیون در ماه است.

 وی  با اشاره به اینكه کسب و کار، تولید و کارخانه ها راکد شده است، اظهار كرد:  اینها معضلات اجتماعی را زیاد می کنند و  مجلس، دولت باید به تولید و اشتغال مردم توجه کنند.

این مسئول با تاكید بر اینكه  اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری باید در عمل و نه در شعار مورد پیگیری قرار بگیرد، تصریح كرد:  باید مردم را خانواده خود بدانند مگر می شود سرپرست خانواده به فکر خانواده اش نباشد؟

راشدی نوری با اشاره به  27 خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 58 و روز کشاورزی است، ابراز كرد:  4 ماه پس از انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) در پیامی در تاریخ 26 خرداد 58 ضرورت تشکیل جهاد سازندگی را برای آبادانی روستاها با دو هدف رفع محرومیت از روستاها و ایجاد اشتغال و تامین درآمد کافی و شکوفایی کشاورزی صادر فرمودند.

وی اذعان كرد: اگر متولیان کشاورزی در کشور در اجرای سیاست های امام (ره) و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی در گسترش تولید داخلی در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی موفق بودند و اگر امکانات کشاورزی در دسترس بود، اگر تولیدات کشاورزی و کشاورزان مورد حمایت قرار می گرفتند، امروز شاهد خرابی و نابودی کشاورزی نبودیم.

راشدی گفت: در مازندران حاصلخیز مسابقه برای فروش زمین برای ویلا سازی و تبدیل آن به مجتمع های توریستی و مسکونی برگزار شده است.

امام جمعه چالوس  در پایان فروش زمین برای ویلاسازی و تبدیل آن به مجتمع‌های توریستی و مسکونی در مازندران حاصل‌خیز را ناشی از  عدم حمایت از بخش کشاورزی در مازندران عنوان كرد و گفت:  اگر امروز صنعت ما به این وضعیت دچار شد و اگر هر روز شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران و بیکاری آنها هستیم همه و همه به‌دلیل بی‌توجهی متولیان و مسئولین به امر صنعت در كشور است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار