خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: نخستین جشن تکلیف نوجوانان با برنامه‌های گروه تخصصی کبوترانه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲ 02 February 2015

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: نخستین آئین جشن تکلیف ویژه دختران و پسران با تلاش گروه تخصصی کبوترانه در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این آئین نیازمند دوره‌های تخصصی است، افزود: کادر برگزارکننده باید تخصص‌های لازم را داشته باشد که گروه کبوترانه در دو دوره تکمیلی و مقدماتی آموزش‌های لازم را دیدند و نخستین گروه تخصصی پروراندن نوجوانان در جنوب کشور است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با تأکید بر لزوم پرداختن به نقش خانواده‌ها و توجه به والدین که وجه شاخص این آئین است، خاطرنشان کرد: لازم است مشاوره‌های خاص در این مرحله با جزوات مکتوب به خانواده‌ها ارائه شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه پس از برگزاری این آئین ارتباط با خانواده‌ها و نوجوانان ادامه دارد، تصریح کرد: این ارتباط تا مرحله تثبیت ادامه یافته و تعاملی دوطرفه است که از طریق سایت، سامانه پیامکی و ایجاد اتاق خادم کوچولو برای ارتباط با نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده‌اند این ارتباط استمرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه علمای علوم اجتماعی و روانشناسی نسبت به پوشش و آراستگی ظاهری تأکید دارند باید نسبت به پوشش فردی که به سن تکلیف می‌رسد دقت داشت که مواردی از جمله زیبایی، کم‌هزینه بودن، رعایت عفت و حیا و جذابیت مطلوب را در بر داشته باشد.

رئیس تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه در این راستا مدل‌هایی به نوجوانان ارائه می‌شود، عنوان کرد: برای مدارس محروم نیز برنامه‌ریزی‌های خاص صورت گرفته و محتوای آموزش‌های دینی باید در قالب بازی‌های جذاب ارائه شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه مربیان این مقطع سنی بیشتر از هر مربی دیگر نیازمند به‌روز شدن اطلاعات هستند، اظهار داشت: در این راستا دوره‌های آموزشی برگزار شده و روش‌های آموزش و انتقال مفاهیم با استفاده از مربیان و استادان کشور و قم که فعال در حوزه کودک و نوجوان هستند برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری آئین جشن تکلیف نوجوانان برنامه‌های مختلف از جمله تئاتر، مسابقه، سرودهای دسته جمعی، نماز شکر و تلاوت میثاق‌نامه حاوی بایدها و نبایدهای این عزیزان و توزیع کیک تولد انجام می‌شود، افزود: جشن‌های تکلیف در یک دوره 40 روزه ویژه خواهران و دوره‌ای 40 روز ویژه برادران با حضور 12 هزار نفر دختر و 12 هزار نفر پسر برگزار می‌شود.

رئیس تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه 54 نفر خادم به عنوان تیم تخصصی کادر برگزارکننده این برنامه هستند، خاطرنشان کرد: 17 نفر از روانشناسان استان پشتیبانی برنامه را برعهده دارند و مجریان این برنامه نیز 20 نفر روحانی هستند که این عملیات را اجرایی می‌کنند و 66 برنامه در هر 40 روز اجرا و اکران خواهد شد که هر کدام از برنامه‌ها در 2 و نیم ساعت زمان‌بندی شده و بازدید و زیارت دسته جمعی نیز در برنامه است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه در طول برگزاری هر دوره 12 غرفه نمایشگاهی و آموزشی ویژه نوجوانان برپا می‌شود، تصریح کرد: موضوعات و محتوای این غرفه‌ها وضو، استغفار از پروردگار، شکرگزاری، استعاذه از شیطان، دوست‌یابی، غرفه حضرت زهرا(س)، غرفه حضرت علی(ع)، تقلید و ولایت فقیه، و غرفه مهدویت است.

وی با اشاره به اینکه برای استمرار این فعالیت بسته فرهنگی با 20 موضوع متنوع و جذاب برای نوجوانان به آنها ارائه می‌شود، بیان کرد: در برگزاری این آئین استاندارهای علمی و به‌روز در نظر گرفته شده و در پایان این مراسم از دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌ها برای کمک به برگزاری این برنامه در مقاطع زمانی آینده نظرسنجی می‌شود.

رئیس تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه گروه تخصصی کبوترانه پس از برگزاری و اجرای برنامه‌های خود در حرم سوم اهل بیت(ع) به عنوان سفیران حضرت برای برگزاری این آئین تخصصی و نهادینه کردن آن به استان‌های جنوبی کشور اعزام می‌شوند، عنوان کرد: نخستین آئین جشن تکلیف نوجوانان دختر استان از 4 بهمن ماه در حرم سوم اهل بیت(ع) آغاز شده و تا 12 اسفند ادامه دارد و برای نوجوانان پسر نیز از ابتدای اردیبهشت ماه سال 94 آغاز می‌‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این جشن تکلیف‌ها را به عنوان مدل به صدا و سیمای مرکز استان ارائه شده، اظهار داشت: برنامه‌های تخصصی این گروه با قرارداد منعقد شده در بخش برنامه‌های کودک مرکز فارس گنجانده می‌شود.

رئیس تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی از جمله استادان محمدرضا پور زرگر و طه حسینی در روز چهارشنبه 15 بهمن ماه در حرم مطهر برگزار می‌شود و گروه تواشیح طه نیز برنامه‌های خود را اجرا می‌کند که به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار