در آستانه تابستان صورت گرفت
بارش باران در تبریز چهره این کلانشهر را در آستانه تابستان بهاری کرده و هوای دلپذیر و با طراوتی را در ساعات عصر امروز حاکم کرد.
کد خبر: ۲۴۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 16 June 2016

بارش باران عصر امروز در هشتاد و نهمین روز از بهار و پس از تاریک شدن ناگهانی فضای شهر، باران شدیدی باریدن گرفت. بارش باران موجب بند آمدن بسیاری از معابر و انباشت شدید آب در آنها شد.

بارش باران که همراه با وزش باد بود در برخی نقاط تبریز موجب شکسته شدن شاخه‌های درختان شد.

براساس این گزارش، باران که در برخی از دقایق طولانی با تگرگ‌های درشت همراه بود، حتی از پنجره‌های کاملا بسته به داخل آپارتمان‌ها نفوذ کرده و مردم با دستمال و حوله‌ اقدام به مهار آب می‌کردند.

این بارش‌ها در نقاط  آبرسان، فلکه دانشگاه، رشدیه و باغمیشه و شرق تبریز از شدت بیشتری برخوردار بود.

نکته حائز اهمیت در شهر تبریز این است که فرقی نمی‌کند بارش در چه فصلی از سال باشد، وقتی میزان نزول رحمت الهی کمی بیش از انتظار باشد، به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، این رحمت به زحمت برای مردم تبدیل می‌شود.

نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه موجب افزایش ابر، وزش باد (‌‌گاهی نسبتاً شدید) و بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و در نواحی مستعد استان احتمالاً بارش تگرگ خواهد گردید و از روز جمعه کاهش نسبی دما روی خواهد داد. ضمناً با توجه به فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی محلی از روز پنجشنبه افزایش سرعت وزش باد احتمال وقوع گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

در روز پنجشنبه 27 خرداد امروز کمی تا نیمه ابری بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ، در روز جمعه 28 خرداد نیمه ابری گاهی افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و در روز شنبه 29 خرداد کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و رگبار باران و رعد برق پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز نیز از آماده‌باش تمام نیروها و تجهیزات خدماتی برای هدایت آب‌های سطحی و روان‌سازی تردد عمومی خبر داد.

محمدرضا قربانیان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی وضعیت ناپایدار و بارش پراکنده باران و تگرگ، نیروهای خدماتی از 24 ساعت گذشته در وضعیت آماده‌باش بوده و هم‌اکنون نسبت به هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی اقدام می کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار