کد خبر: ۲۵۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 24 June 2016
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: کشور و نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از نقشه های شوم دشمنان مصون نخواهد بود و باید با افزایش آگاهی ها در جامعه همواره آماده مقابله با این پدیده باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، دو جریان در مقابل تفکرات اصیل امام خمینی (ره) و یاران ایشان ایستادگی کردند.
عضو خبرگان رهبری تشریح کرد: جبهه دموکراتیک که طرفدار وابستگی کشور به غرب بود از سوی بنی صدر رئیس جمهور و مهندس بازرگان نخست وزیر وقت رهبری می شد و جریان دوم شامل حزب توده، مجاهدین خلق، سازمان چریک های فدایی و حزب دموکرات کردستان بود که خواهان وابستگی کشور به شرق بودند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنیان و ریشه انقلاب اسلامی ایران استقلال طلبی بود که در اندیشه های امام راحل به وضوح دیده می شود و تعرض سیاست های این جریان ها با تفکر رهبر کبیر انقلاب موجب شد مردم به صحنه آمده و با پیروی از امام امت بر این تفکرات پوچ خط بطلان بکشند.
آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به بحران کم آبی در کشور اظهار داشت: بسیاری از مناطق کشور در نواحی خشک قرار گرفته است که سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین آنهاست.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با وجود فعالیت های دولتمردان بعد از انقلاب در پاسداری از منابع آبی کشور و اجرا و راه اندازی چندین پروژه از جمله بزرگترین پروژه آبرسانی کشور از نظر ارتفاع با بیش از 1510 متر بلندا از دشت سیستان به شهر مرتفع زاهدان، سیستان و بلوچستان همچنان با مشکل کم آبی رو به رو است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها به سران کشور در خصوص پیگیری طرح آب شیرین کن چابهار و کنارک و چاه نیمه چهارم سیستان تذکر دادند و منابع و مشکل کمبود اعتبارات آن را رفع کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خدمات بسیار زیادی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در این حوزه صورت گرفته اما به علت کاهش شدید نزولات آسمانی در سال های اخیر همه ما موظفیم با صرفه جویی در مصرف آب از این منبع همگانی حراست کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار