مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان از کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد با استفاده از کامیون و کاهش 8.6 درصد مصرف بارنامه در دو ماه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 30 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد با استفاده از کامیون و کاهش 8.6 درصد مصرف بارنامه در دو ماه اول سال جاری اظهار داشت: میزان تناژ حمل‌شده در دو ماهه اول سال 95، 2 میلیون و 742 هزار و 942 تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.
خبرگزاری فارس: کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد / کاهش حمل 8 درصدی فرآورده‌های نفتی در سال 95
وی افزود: طبق آمار سال‌های گذشته به‌طور تقریبی 90 درصد حمل محمولات از مبدا بندرعباس بوده است که با توجه به روند افزایشی مصرف بارنامه، محمولات کشاورزی و سیمان و معدنی در سال 95 نسبت به سال 94 می‌توان گفت آمار واردات کالا به‌شدت کاهش داشته است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان گفت: در بخش حمل فرآورده‌های نفتی هم شاهد کاهش 8 درصدی در سال جاری بوده‌ایم.
 
مجرد از شرایط صدور پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو (رنت کار) خبر داد.
 
این مسؤول اضافه کرد: به‌ استناد بند الف ماده 1 و ماده 2 آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی شرایط لازم برای صدور پروانه فعالیت متقاضیان تاسیس شرکت‌های اجاره خودرو ابلاغ شد است.
 
وی ادامه داد: ثبت شرکت با موضوع فعالیت اجاره خودرو و ارائه درخواست کتبی به اداره‌کل محل استقرار شرکت به همراه معرفی مدیرعامل با حداقل تحصیلات لیسانس و دارای تابعیت ایران و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موثر و معتبر و همچنین گواهی معتبر عدم اعتیاد به مواد مخدر و پایان‌نامه خدمت وظیفه و یا معافیت دائم سربازی برای اشخاص مذکور الزامی است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه این نشست اشاره‌ای به شرایط بعدی تاسیس شرکت فوق‌الذکر نمود و گفت: افراد متقاضی باید دفترکار مناسب در سطح شهر بعنوان مرکزیت شرکت با سند رسمی استیجاری حداقل یکساله یا ملکی بنام شرکت ارائه و همچنین حداقل 100 دستگاه وسیله نقلیه مدرن با پلاک شخصی بنام شرکت یا اعضا هیات مدیره که عمر ناوگان آنها کمتر از 4 سال باشد را ارائه نمایند.
 
مجرد افزود: ارائه حداقل 4 ایستگاه که هر یک دارای حداقل 10 متر مربع فضای اداری و 50 متر مربع پارکینگ وسایل نقلیه در داخل شهر، فرودگاه و یا پایانه مسافربری شهرهای مرکز استان و معرفی یک نفر به‌عنوان مسؤول ایستگاه الزامیست.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: ارائه ضمانت‌نامه بانکی و حسن انجام کار و تضمین تعهد به‌صورت قابل تمدید و غیر مشروط با ارزش یک میلیارد ریال و همچنین دارا بودن سیستم اتوماسیون یکپارچه بین‌ایستگاهی و شبکه رزرواسیون فروش الکترونیکی و اینترنتی از سایر الزامات درخواست تاسیس شرکت‌های خدمات مسافری می‌باشد.
 
وی در پایان گفت: واگذاری خودرو به متقاضیان می‌باید با عقد قرارداد صورت پذیرد و شرکت اجاره خودرو مجاز به صدور صورت وضعیت برای وسائط نقلیه نمی‌باشد و صرفا" تامین وسیله نقلیه برای متقاضیان به اقصی نقاط کشور برعهده دارد و همچنین پروانه فعالیت شرکت توسط اداره‌کل استان و به‌مدت یک سال صادر می‌گردد که در هر نوبت به میزان یک سال قابل تمدید و در صورت تخلف شرکت، طبق ماده 31 آئین‌نامه صدرالذکر، رسیدگی لازم بعمل خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار