استاندار خراسان رضوی گفت: ما بر خود می بالیم که سکان این انقلاب در دستان ولی فقیه است و در راس این نظام یک چنین شخصیت برجسته و بی نظیری قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 02 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی رضا رشیدیان در دیدار جمعي از علما و روحانيون برجسته استان، با اشاره به نقش تعیین کننده و بی بدیل روحانیون در قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی، گفت: روحانیت این ظرفیت را دارد که در مقاطع حساس و مورد نیاز به داد ملت برسد.

وی با تاکید بر این که هر نگاهی به اسلام بدون روحانیت، تفکری انحرافی است؛ افزود: انقلاب ایران مبتنی برارزش های الهی واسلامی شکل گرفته و در ادامه به هدایت و حمایت روحانیت نیاز دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما بر خود می بالیم که سکان این انقلاب در دستان ولی فقیه است و در راس این نظام یک چنین شخصیت برجسته و بی نظیری قرار دارد و امروز نیز رئیس دولت، مدیری مدبر و فرزندی از حوزه علمیه است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: علی رغم تمام توطئه های استکبار و تلاش های مذبوحانه دشمنان در راستای مخدوش کردن چهره روحانیون؛ در ارزیابی های صورت گرفته، این افراد همچنان یکی از مورد اعتماد ترین قشرهای جامعه محسوب می شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نگاه تقریبی در استان و استفاده از ظرفیت علمای شیعه و اهل تسنن برای تقویت همبستگی بین امت اسلامی، گفت: ایفای نقش موثر روحانیت برای حفظ و تحکیم وحدت در جامعه و گسترش اعتماد بین دولت و ملت، ضروری است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: تلاش برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی دو اولویت مهم دولت در سال جاری است که باید با جدیت دنبال شود.

رشیدیان به تشریح خدمات و فعالیت های دولت در حوزه های مختلف عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان در استان پرداخت و گفت: علی رغم تمام تنگناهای اعتباری و جنگ نفتی که سال گذشته از سوی سعودی ها به راه افتاد؛ اقدامات موثری در خراسان رضوی صورت گرفت که منجر به ارتقای خدمت رسانی به مردم شد.

رشیدیان با اشاره به سال پایانی دولت یازدهم و شروع حرکت های گروه ها و احزاب سیاسی در استان، افزود: تمام تلاش مجموعه ی مدیریتی خراسان رضوی، ایجاد فضای سالم و مناسب برای فعالیت این افراد است.

وی اظهار كرد: باید باید به گونه ای برنامه ریزی شود که رقابت های سیاسی به اختلافات و تخریب دولت و دستگاه های اجرایی منجر نشود و نقش روحانیون در این مسیر تعیین کننده است.

استاندار خراسان رضوی در پایان به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیون باید از این فرصت برای گسترش تعامل با علمای اسلام بهره ببرند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نیز در این دیدار به بیان نکات و توصیه هایی از قرآن پرداخت.

منبع: اداره کل روابط عمومی خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار