شهردار کاشان:
تابناک: شهردار کاشان از احداث و ساماندهی مسیرهای جدید دسترسی به باغ تاریخی فین خبر داد و گفت: عروس باغ های ایرانی به دلیل قدمت تاریخی و ثبت جهانی شاهد حضور گسترده گردشگران در فصول مختلف سال و ایجاد بار ترافیکی در این محدوده بود.
کد خبر: ۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید محمد ناظم رضوی ظهر امروز در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و هیئت امنا آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: شهرداری کاشان با راه اندازی سرویس اتوبوس واحد از کاشان به سمت مشهد اردهال و تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی برای پیشبرد امور رفاه و آسایش ساکنان منطقه مشهد اردهال در حد توان خود به این منطقه توجه کرده و این در حالی است که در بحث ایجاد جاده حرم به حرم از قم و جمکران به سمت مشهد اردهال باز هم آماده همکاری هستیم.

وی از احداث و ساماندهی مسیرهای جدید دسترسی به باغ تاریخی فین خبر داد و گفت: عروس باغ های ایرانی به دلیل قدمت تاریخی و ثبت جهانی شاهد حضور گسترده گردشگران در فصول مختلف سال و ایجاد بار ترافیکی در این محدوده بود.

شهردار کاشان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح را کاهش وکنترل بار ترافیکی و دسترسی مناسب گردشگران به باغ تاریخی فین و تپه های سیلک، مسیرهای موازی و جایگزین خیابان امیرکبیر است.

وی عملیات اجرایی این مسیرها را آزادسازی، دیوارچینی، زیرسازی وآسفالت بیان کرد و افزود: این طرح در کمتر از یک ماه با تلاش حوزه های املاک، خدمات شهری، عمران و شهرسازی منطقه و با همکاری اداره راهسازی، معاونت عمران و سازمان خدمات موتوری شهرداری به بهره برداری رسید.

ناظم رضوی با اشاره به نزدیک شدن فصل گل و گلاب و پرتردد بودن مسیر باغ فین گفت: خیابان کلاته به طول سه کیلومتر ونیم از شهرک امیرالمومنین تا بلوار36متری مشفق کاشانی واقع در پشت باغ فین است که قابلیت دسترسی میدان عامریه، خیابان شاهزاده ابراهیم و مسیرهای اصلی و فرعی محدوده خیابان کلاته را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تکمیلی اتصال بلوار36متری مشفق به باغ فین و آماده سازی زمین های بایر درمحدوده ی باغ فین با همکاری مالکین محلی برای پارکینگ وتحویل به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را از دیگر اقدامات مهم منطقه 4 در فصل گردشگری است.

شهردار کاشان با تمجید از همراهی همشهریان اظهار داشت: همزمان با تاسیس شهرداری منطقه 4 و شروع عملیات توسعه و آبادانی منطقه با مشارکت وهمکاری اهالی منطقه روبرو شدیم که آزادسازی محورهای تعریف شده را سرعت بخشیدند.

به گزارش تسنیم؛ ایجاد زیرساخت های اقامتی زائران به ویژه در ایام مراسم سنتی قالیشویان و همچنین توجه به جنبه گردشگرپذیر بودن مشهد اردهال به خاطر دارا بودن جاذبه های فرهنگی و مذهبی همچون وجود مزار شاعر نامدار سهراب سپهری و ایجاد باغشهر با توجه به دارابودن جاذبه های طبیعی، از جمله مباحث مورد تائید این نشست بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار