کد خبر: ۲۵۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 03 July 2016
عباس اشکانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت ذرت دانه ای تا نیمه اول مرداد در زاهدان ادامه دارد و کار برداشت آن نیز در اواخر مهرماه آغاز می شود.
وی میزان برداشت ذرت دانه ای از هر هکتار را حدود پنج تن ذرت عنوان و پیش بینی کرد 2 هزار و 500 تن محصول ذرت از مزارع زاهدان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی زاهدان تصریح کرد: دامداری ها، مرغداری ها و کارگاه های تولید خوراک دام خریدار اصلی ذرت دانه ای این شهرستان هستند و برگ و ساقه آن نیز به عنوان علوفه دام استفاده می شود.
اشکانی افزود: کشت این محصول زمینه اشتغال 200 نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.
وی از برداشت محصولات جالیزی در زاهدان درسطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: از هر هکتار زمین کشاورزی این شهرستان 15 تن خربزه و هنداونه برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار زمین زراعی 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و از سطح پنج هزار و 500 هکتار باغات این شهرستان سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه زاهدان قطب دامپروری سیستان و بلوچستان محسوب می شود، گفت: 500 هزار راس دام سبک، 12 هزار راس گاو شیری، 16 هزار نفر شتر و 260کندوی زنبور عسل از جمله بخشی از ظرفیت های دامپروری این شهرستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار