کمیته حفاظت از حریم دانشگاه شیراز در نامه ای به وزیرعلوم اعلام کرد: دانشگاه شیراز اسناد قطعی دارد که موضوع وقف (زمین های مورد ادعای دانشگاه علوم پزشکی شیراز )صحت ندارد .
کد خبر: ۲۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 20 April 2015

کمیته حفاظت از حریم دانشگاه شیراز نامه ای به دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری به شرح زیر نوشت:

حضور محترم برادر گرامی جناب آقای دکتر فرهادی

وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم؛

احتراما همان گونه که مستحضر می باشید در طول یکسال گذشته بدلیل ادعای واهی دانشگاه علوم پزشکی شیرازمبنی بر وقف بودن حدود ۴۰ هکتار از زمین های دانشگاه شیراز، فشارهای غیرقابل قبولی بر دانشگاه وارد شده است در رابطه با این موضوع چهار نکته اساسی قابل ذکر است:

ادعای وقفی بودن زمین ها کاملا ناصحیح است و در هیچ مرجع قانونی این ادعا به اثبات نرسیده است و هیچ سندی دال بر صحت موضوع نیز تا کنون به دانشگاه شیراز ارایه نشده است از طرف دیگر دانشگاه شیراز اسناد قطعی دارد که موضوع وقف صحت ندارد .

علیرغم موضوع بند ۱، تمام مکاتبات و مصاحبه ها و اطلاعیه های دانشگاه علوم پزشکی که تا کنون ذهن مسئولین ارشد کشوری و استانی را مشغول کرده است با تاکید بر وقف بودن زمین ها ست . با این حال اکنون برای کمیسیون لوایح دولت بحث وقف بودن زمینها منتفی است بحث تصمیم دولتا مبنی برواگذاری املاک دولت به دانشگاه علوم پزشکی مطرح می شود که اصلا قابل قبول نیست .

دانشگاه علوم پزشکی صدها هکتار زمین جدید در طول چند سال گذشته دریافت کرده است و برعکس دانشگاه شیراز هیچ زمین جدیدی دریافت نکرده است، تنها زمین قابل احداث باقی مانده برای طرح تجمیع دانشگاه شیرازهمین زمین های مورد ادعا است . درحالیکه بیمارستان در بسیاری از جاهای شهر قابل ساخت است توسعه دانشگاه شیراز در سایر مکانها امکان پذیر نیست بنابراین، واگذاری غیرمنطقی این زمین ها از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز هرگز قابل قبول نمی باشد .

با توجه به موارد فوق الذکر، چهره های ماندگار دانشمندان جهان اسلام اعضای هیات ممیزهو شورای دانشگاه شیراز و حدود ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی و حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه شیراز به طور رسمی اعلام کرده اند که در صورت تصویب این طرح غیرکارشناسی و غیرمنطقی دست از تمام فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی خود خواهند کشید و مسئولیت عواقب آن قطعا با عوامل ایجاد این بحران خواهد بود لیست و امضای این اعضا به پیوست است.

امید آن داریم که در دولت تدبیر و امید که دانشگاهیان بزرگترین پشتیبان آن بوده اند و جناب آقای دکتر روحانی نیز حفظ حرمت و کرامت دانشگاهیان را در صدر برنامه های خودقرار داده است چنین حرکت غیرقابل قبولی رخ ندهد. ضمنا ما همه باور داریم که روی این موضوع به هیچ وجه کار کارشناسی مناسبی صورت نگرفته است، از طرفی اعضای این کمیته آمادگی دارند که در جلسه ای با حضور مسئولین ارشد شرکت نموده تا ضمن استماع نظرات مسئولین محترم و تبادل نظر لازم از تبدیل مشکل به وجود آمده به بحرانی برای دانشگاه و شهر جلوگیری نمایند توفیق دولت تدبیر و امید را از خداوند بزرگ خواهانیم.

کمیته حفاظت از حریم دانشگاه شیراز اعضای هیات علمی دکتر محمود یعقوبی، دکتر قاسم حبیب آگاهی، دکتر محمد مهدی علیشاهی، دکتر عزت اله رئیسی و دکتر مجتبی محزون.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار