رئيس پليس راه استان قزوين از کاهش میزان تصادفات در استان قزوین به نسبت سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 04 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، نصرالله بيگلري رئيس پليس راه استان قزوين  ظهر امروز در گفتگویی از کاهش بیش از 14 درصدی تصادفات در استان قزوین به نسبت سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با توجه به جایگاه استان قزوین ، این استان  به عنوان یکی از چهار استان پرتردد كشور محسوب می شود و داراي جاده‌هاي ارتباطي مهمي است كه شرق كشور را به شمال، ‌غرب و نهايتا شمال غرب كشور متصل مي‌كند.
وی از اتوبان قزوين-كرج به عنوان پرتردد ترین محور استان قزوین نام برد و بیان کرد: محورهای قزوين- رشت و بالعكس، اتوبان زنجان، محور اصلي قزوين- همدان، ‌قزوين و ساوه-قم به ترتیب در رده های بعدی تردد قرار دارند.
این مسئول با تأکید بر اینکه 6 هزار و 670 كيلومتر طول راههای محور مواصلاتی قزوین است ، ادامه داد: از اين ميزان 220 كيلومتر آزاد راه، 270 كيلومتر بزرگراه، 700 كيلومتر راه اصلي، 2 هزار و 543 كيلومتر راه روستايي و آسفالت و 2 هزار و 890 كيلومتر راه‌هاي روستايي خاكي است.
وی از کاهش میزان تصادفات در استان نیز خبر داد و افزود: در سه ماه گذشته تصادفات فوتي 13.6 درصد، تصادفات خسارتي 42.3 درصد و در مجموع 14.2 درصد كاهش داشته است.
فرمانده پلیس راه استان قزوین سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و انحراف به چپرا از علت های اصلی تصادف در استان دانسته و بیان کرد: يكي از اولويت‌هاي كاري ما در استان استقرار تيم‌هاي گشت در جاده‌هاي دوطرفه است.
بیگلری با اشاره به میزان تردد بالای خودرو در محور قزوین – کرج گفت: یک سوم تصادفات استان در این محور رخ می دهد.
وی بیان کرد: 48 درصد تصادفات استان در آزادراه‌ها، ‌24.5 درصد در بزر‌گراه‌ها، 12 درصد در راه‌هاي اصلي ، 2.4 درصد در راه‌هاي فرعي و 13.1 درصد در راه‌هاي روستايي رخ مي‌دهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار