تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت، خطوط 6 و 7 متروی تهران به همراه خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) اواسط سال 96 به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۵۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 05 July 2016
هابیل درویشی عصر دوشنبه در مراسم خروج دستگاه تی بی ام و پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل شرقی به غربی خط 7 متروی تهران، افزود: این خط مترو به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه طراحی شده که بخش تونل شرقی به غرب به پایان رسیده و تلاش خواهیم کرد خط 7 متروی تهران را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به اینکه در بخش تونل خط 7 مترو عملیات ساخت و بررسی به پایان رسیده، گفت: عملیات ساخت ایستگاه و تجهیزات آن نیز، بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
درویشی با بیان اینکه عملیات ساخت تونل 7 متروی تهران یکی از سخت ترین پروژه های ساخت متروی تهران بوده است، تاکید کرد: به دلیل اینکه این پروژه در مناطق جنوب و شرق تهران قرار گرفته و به دلیل خاک فرسوده و همچنین بافت قدیمی عملیات حفر تونل در این خط با حساسیت و دشواری های خاصی انجام شد.
مدیرعامل راه آهن شهری تهران خاطرنشان کرد: با راه اندازی خط 7 متروی تهران جابجایی مسافر به بیش از یک میلیون نفر در روز افزایش می یابد.
وی یادآور شد: با احداث خطوط 6 ، 7 و فرودگاه امام خمینی(ره) به طول 100 کیلومتر، پیش بینی می شود روزانه تا هفت میلیون نفر از مترو استفاده کنند.
در پایان این مراسم از جمعی از مدیران خط هفت متروی تهران تجلیل شدند و دستگاه تی بی ام به طور رسمی از تونل شرقی و غربی خط 7 متروی تهران واقع در تقاطع بزرگراه های شهید محلاتی و بسیج خارج شد.
خط 6 متروی تهران با ظرفیت جابجایی روزانه بیش از یک میلیون مسافر دارای 31 کیلومتر طول و 27 ایستگاه بوده که از جنوب شرقی تهران در دولت آباد تا سولقان در شمال غربی امتداد می یابد و در طول مسیر مناطق و محدوده های جمعیتی مهم شهر نظیر خیابان 17 شهریور، میادین خراسان، شهدا، امام حسین (ع)، سپاه، هفتم تیر، ولیعصر(عج) را پوشش می دهد.
همچنین خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر با 25 ایستگاه از شرق تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت، میدان کتابی و در ادامه به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام (ره) ادامه می یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار