پای دختر نوجوان خلخالی که در پل ورودی کوچه‌ای در لای نبشی‌های جوش خورده پل گیر کرده بود با تلاش اهالی و با امکانات شخصی بیرون کشیده شد، این در حالی بود که خبری از نیروهای آتش‌نشانی و شهرداری نشد.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 09 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شامگاه جمعه در محله شهرک بهشتی خلخال حوالی مسکن مهر پای یک دختر نوجوان در پل ورودی کوچه‌ای در لای نبشی‌های جوش خورده پل گیر کرده و تلاش از سوی اهالی برای نجات دختر نوجوان فایده‌ای ندارد.

اهالی در گفت‌وگو خود باخبرگزاری فارساردبیل اظهار داشتند که از امشب طی چندین مرتبه تماس با آتش‌نشانی و شماره 125 خلخال موفق به گزارش این حادثه نشده‌اند و کسی جوابگوی شماره 125 نیست.

از سوی دیگر اهالی با شهردار خلخال نیز تماس گرفته و به گفته اهالی تلفن سرپرست شهرداری نیز خاموش بوده و در دسترس نبوده است.

اهالی به ناچار خود به صورت خود جوش به چاره می‌افتند که این دختر بچه را نجات دهند و بالاخره بعد از یک ساعت تلاش و عدم حضور نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی و شهرداری بالاخره با فرز سنگ کاری اهالی بالاخره آهن‌های پل کوچه را بریده و همزمان با آغاز برش پل نیروهای جمعیت هلال احمر نیز حضور یافته و با جک‌های هیدرولیک برش و کمک اهالی توانستند با جدا کردن قطعاتی از پل ورودی کوچه پای این دختر نوجوان را نجات دهند.

اهالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی سامانه 125 آتش‌نشانی و شهرداری خلخال گفتند: بعد از دو ساعت از وقوع حادثه حضور آتش‌نشانی بدون امکانات چه فایده‌ای دارد.

اهالی با اشاره به اینکه اگر در شهر اتفاق بیفتد و تلفن آتش‌نشانی به گفته آتش‌نشانان و آقای خوگر از کارمندان آتش نشانی قطع باشد چطور یک اتفاق به آتش‌نشانی گزارش شود و آیا این درست است که تلفن یک نهاد و مسؤول در روز جمعه که متولی حوادث و عضو مدیریت بحران است خاموش باشد، چه کسی جوابگو است؟

اهالی از فرماندار شهرستان خلخال خواستند تا ضمن رسیدگی به این موضوع و عدم تکرار این مشکل در شهر خلخال و نظارت بر امورات شهرداری و شورای اسلامی، خواستار تجهیز شهرداری به امکانات مجهز برای برش و جک‌های هیدرولیکی شدند.

جمعی از اهالی اظهار کردند: این اولین بار نیست که پای کودکان و فرزندان ما در این پل گیر می‌کند و مشکل اصلی استاندارد نبودن پل‌های معابر و ورودی کوچه‌‌ها است و مسؤولان خود می‌توانند با مراجعه به کوچه این پل‌ها را مشاهده کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حدود یک ساعت آخر حادثه را خبرنگار فارس در صحنه حادثه حضور داشت و اهالی مدام پیگیر حضور مسؤولان شهرداری و آتش‌نشانی بودند تا اینکه ساعت 23 اهالی با امکانات شخصی از قبیل سنگ فرز و جک ماشین دختر نوجوان را نجات دادند.

این موضوع قابل پیگیری از سوی اهالی است که آیا تلفن 125 شهرداری به اظهارات کارکنان آتش‌نشان بعداظهر جمعه قطع بوده، این مشکل را از مسؤولان مخابرات شهرستان نیز پیگیر خواهیم شد و صحت و درستی این موضوع که تلفنشان قطع بوده و قطعی تلفن را بهانه‌ای برای عدم حضور خود بیان می‌کنند ثابت خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بعد از اینکه پای این دختر نوجوان از پل نجات یافت با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافته و طی تماس شهروندان باخبر شدیم که مصدوم در همان وضعیت در بیمارستان رها شده و باز یکی از اهالی با خودروی شخصی مصدوم حادثه از بیمارستان به منزل انتقال داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
اتش نشانان خلخال بعداز اینکه تلفن زنگ خرده بلا فاصله خود را به محله حادثه رساندند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار