دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: بسیاری از کالاهای قاچاق کشف شده در این استان را کالاهای سلامت محور تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 10 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد ابراهیم افشاری اظهار كرد: در 2 ماه ابتدای امسال ردیف اول کشفیات قاچاق کالا به لباس و پوشاک با 6 میلیون و 55 هزار و 893 ثوب اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این کشفیات 28 میلیارد و 729 میلیون و 71 هزار ریال بوده است؛ افزود: هر چند ردیف دوم کشفیات کالای قاچاق کشف شده در استان در دو ماه نخست امسال با مبلغ 17 میلیارد و 503 میلیون و 818 هزار ریال به پارچه اختصاص داشت که به شکل مستقیم کالای سلامت محور تلقی نمی‌شود اما ردیف‌های چهارم و پنجم کشفیات کالای قاچاق به شکل مستقیم سلامت محور هستند.

افشاری خاطرنشان کرد: ردیف چهارم کالاهای قاچاق کشف شده در این استان در این مدت مواد غذایی با یک میلیارد و 201 میلیون و 486 هزار ریال و ردیف پنجم دارو با سه میلیارد و 892 هزار و 555 هزار قلم کالا بوده است و در دو ماه نخست امسال، یک میلیارد و 477 میلیون و 375 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق در این استان کشف شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته از بین کالاهای قاچاق کشف شده در این استان، دارو با رقم 108 میلیارد و 297 میلیون و 915 هزار قلم، ردیف اول، لوازم آرایشی و بهداشتی با 76 میلیارد و 743 میلیون و 139 هزار قلم، رتبه دوم و لباس و پوشاک با 55 میلیارد و 280 میلیون و 787 هزار ریال رتبه سوم کشفیات کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داد.

افشاری افزود: تجهیزات دریافت از ماهواره، پارچه و کفش رتبه‌های بعدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان‌رضوی را در سال گذشته داشته‌اند و گشت مشترک مرکب از نمایندگان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان صنف مربوطه کار پایش کالای قاچاق را در مشهد انجام می‌دهند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی ادامه داد: پس از شناسایی کانون‌های قاچاق کالای مورد نظر، اعضای گشت مشترک طی چند هفته فضا را بر قاچاقچیان ناامن می‌کنند.

منبع: اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار