مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 106 هزار و 432 تن کالای غیرنفتی از این بندر به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به همسنجی با پارسال 28 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۵۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود صابری در تشریح عملکرد سه ماهه این اداره افزود: کالاهای صادراتی شامل میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است که به بازار تجارت آزاد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی همچنین به رونق 26 درصدی کاپوتاژ کالاهای غیرنفتی در این مدت اشاره و میزان آن را 293هزار و 245 تن کالا اعلام کرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: در سه ماهه نخست امسال همچنین میزان 2 میلیون و 737 هزار تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که نسبت به همسنجی با سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

صابری ، افزایش 69 درصدی عملیات کانتینری ، رشد 16 درصدی جابجایی مسافر و پیشرفت پنج درصدی ورود کشتی های نفتکش را از دیگر فعالیت های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در سه ماهه امسال عنوان کرد.

بندرلنگه دومین بندر مهم هرمزگان و مرکز بنادر غرب استان در 185 کیلومتری بندرشهید رجایی واقع است که علاوه بر ترانزیت کالا ، فعالیت های صادراتی ، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.

موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر ، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات عربی متحده از جمله دبی – شارجه ، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکزاستان هرمزگان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار