کد خبر: ۲۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 12 July 2016
به گزارش تابناک یزد،بحران آب در یزد این روزها در حالی افزایش می‌یابد که برخی ادارات یزد بدون هیچ گونه توجهی اقدام به مصرف بی‌رویه آب برای مصارف غیرضروری می‌کنند.
استان یزد از جمله خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استانهای کشور است که هر ساله خبرهای متعددی از زبان مسئولان استان یزد در زمینه کم آبی در این استان به گوش می‌رسد.

خبرهایی که این روزها تنها به بحران ختم می‌شوند و یک صدا تمام مسئولان از مردم درخواست رعایت در مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی برای پیشگیری از ایجاد مشکل در تامین آب دارند.

بحران در یزد به حدی بالاست که مسئولان حتی مصرف کولرهای آبی را هم زیاد دانسته و از مردم خواسته‌اند در صورت امکان به مدیریت مصرف آب در کولرهای آبی هم بپردازند و ساعت‌هایی که این امکان وجود دارد، کمتر از کولر استفاده کرده تا آب کمتری مصرف شود.

این درخواستها و هشدارها از طرف مسئولان اما نکته بسیار مهمی به دنبال دارد و آن اینکه گویی بحران آب در یزد تنها برای شهروندان بحران است و هیچ مشکلی در زمینه تامین آب برای ادارات استان یزد وجود ندارد.

نمونه این ادعا را می‌توان در مصرف آب ادارات مختلف استان یزد مشاهده کرد که بعضا با بی‌توجهی عجیبی، به اسراف در مصرف آب پرداخته و انگار نه انگار که آب در یزد کم است.

از جمله این مصرف‌های بی‌رویه، امروز صبح توسط مرکز همایش‌های باقرالعلوم(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) اتفاق افتاد که میزبان همایش نشست علمی بیماریهای مشترک انسان و حیوان بود.

پیش از آغاز این همایش که با تاخیر 45 دقیقه‌ای همراه بود، نیروهای این مرکز برای نظافت محوطه بیرونی و حیاط مرکز، از آب با فشار بالا استفاده کرده و محوطه بسیار بزرگ این مجموعه را بدون توجه به کم آبی و بحران آب استان با مصرف بسیار بالای آب نظافت کردند.

میزان مصرف آب برای نظافت این مجموعه به گونه‌ای بود که در خیابانی که این مرکز در آن واقع شده هم آب به جریان افتاده بود و به جوی آبی که در خارج از این مرکز قرار دارد سرریز شده بود در حالی که همین اقدام را می‌توانستند با مصرف بسیار کمتر آب و استفاده از جارو نظافت نمایند.

نکته بسیار مهم در ارتباط با این مصرف عجیب آب در این همایش این است که مهمانان اصلی این همایش را استاندار یزد و برخی از کراشناسان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل می‌دادند اما هیچ اعتراضی از سوی مسئولان ارشد استان به این مصرف بی‌رویه انجام نشد و گویی چنین مصرفی از سوی ارگانهای یزد به حدی به یک امر معمول تبدیل شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار