مدیرعامل شرکت آبفا همدان از صدور ۹۷۶ تذکر کتبی برای مشترکان پرمصرف آب در استان همدان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آبفا همدان هستند.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 12 July 2016
 مدیرعامل شرکت آبفا همدان از صدور ۹۷۶ تذکر کتبی برای مشترکان پرمصرف آب در استان همدان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آبفا همدان هستند.

به گزارش مهر، سیدهادی حسینی بیدار ظهر سه شنبه در ظهر امروز در همایش ملی «مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد» در استان همدان اظهار داشت: میزان تولید آب در شهر همدان در سال های ۸۶ و ۸۷ حدود ۱۹۵۰ لیتر در ثانیه بود که با وجود افزایش انشعابات و مسکن مهر میزان تولید آب هم اکنون به ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه رسیده که این امر خود بیانگر انجام سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

حسینی بیدار با بیان اینکه در ۹ شهرستان و ۲۹ شهر خدمات آب و فاضلاب توسط شرکت آبفا همدان ارائه می‌شود، عنوان کرد: جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و ۱۰۳ هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا همدان با بیان اینکه ۴۰۰ هزار انشعاب آب در همدان واگذار شده که براین اساس ۹۹.۸۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند، عنوان کرد: ۲۷۰ هزار انشعاب فاضلاب در همدان واگذار شده و نزدیک به ۶۷ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند که این رقم در سطح کشور معادل ۴۵ درصد است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۳۱ درصد شبکه آب استان همدان فرسوده است، اظهار داشت: اصلاح و ترمیم شبکه فرسوده آب در استان همدان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و تخصیص اندک اعتبارات مشکل ساز است چراکه با اصلاح و بازسازی این میزان شبکه فرسوده دوباره بخش دیگری از شبکه نیاز به اصلاح خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا همدان با اشاره به اینکه منابع تامین آب در استان همدان سه دهنه سد از جمله سدهای اکباتان، سرابی و آبشینه است، افزود: ۲۸۶ حلقه چاه برای تامین آب استان همدان در اختیار شرکت آبفا بوده که ۶۲ میلیون مترمکعب آب از این طریق تامین می‌شده است.

حسینی بیدار با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۰ حلقه چاه فعال و ۶۶ حلقه چاه‌ غیرفعال بوده است، گفت: آب‌دهی چاه‌های استان همدان به علت افت منابع زیرزمینی دچار مشکل شده و کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام اینکه سد اکباتان از مهمترین سدهای استان و منبع اصلی تامین آب شهر همدان است، بیان کرد: سد اکباتان در سالهای گذشته افزایش ظرفیت داشته و به ۳۶ میلیون مترمکعب رسید که این اقدام مهم تاثیر بسزایی در تامین آب شهر داشته ست.

وی از صدور ۹۷۶ تذکر کتبی برای مشترکان پرمصرف آب در استان همدان خبر داد و گفت: نخستین همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار