معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 940 مرکز و پایگاه تابستانی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان شهر تهران آماده سازی شده است.
کد خبر: ۲۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 13 July 2016
تقی ابوطالبی روز چهارشنبه در همایش تبیین برنامه های اوقات فراغت در کانون فرهنگی قدس افزود: مراکز و پایگاه های مختلفی از جمله 22 کانون، 9اردوگاه فعال و 22 دارالقران و مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی و مراکز تخصصی مشاوره برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان شهر تهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بهره مندی 500 هزار دانش آموز از برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: 250هزار دانش آموز به صورت غیرمستقیم در قالب فعالیت های فرهنگی، قرآنی، دیجیتالی و 250 هزار نفر نیز به صورت غیر حضوری از برنامه های آموزش و پرورش شهر تهران استفاده خواهند کرد.

ابوطالبی با اشاره به تعریفی از اوقات فراغت افزود: بنا بر نظر متخصصان علوم تربیتی و علوم انسانی، اوقات فراغت یعنی فرد بدون فشار بیرونی، دغدغه، مطابق با میل، نظر، علاقه و استعدادش از فرصت و زمانی که در اختیار دارد، نهایت استفاده را بکند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش شهر تهران مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری و متخصصان آموزشی است، برای رشد متوازن و همه جانبه دانش آموزان از جمله رشد عاطفی، روانی، عقلانی، اجتماعی، اعتقادی و ورود به حیات طیبه برنامه های مختلفی را در طول سال تحصیلی و فصل تابستان برگزار می کند.

وی با تاکید بر نیازسنجی و نیاز آفرینی در برنامه های اوقات فراغت افزود: براین اساس از طریق مشاوران نیازسنجی از علایق، استعدادها و توانمندی های دانش آموزان به عمل آمده و مراکز فرهنگی براساس این نیازسنجی برنامه های خود را تدوین کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در طول تابستان برای 30هزار دانش آموز اردوهای تفریحی رامسر، ماهدشت کرج و دماوند در نظر گرفته شده است.

ابوطالبی با اشاره به برگزاری اردوی یک روزه «طعم جبهه» با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس گفت:هشت هزار دانش آموز استان تهران در این اردوی فرهنگی شرکت خواهند کرد.

حسین طالب زاده مدیر منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این همایش با اشاره به ارتباطات میان اعضای خانواده و بحث های میان فردی گفت: به دلیل ارتباطات نامناسب بین اعضای خانواده و کاهش میزان تاب آوری در جامعه، برخی معتقدند اوقات فراغت دانش آموزان یعنی آنان زمان زیادی را در خارج از خانه سپری کنند. 

وی افزود: برخی اوقات در ایام تابستان، مدارس برای خانواده ها حکم پارکینگ را دارند و اولیا با پرداخت هتلینگ برای دانش آموزان امکانی را ایجاد می کنند که آنان هفت تا هشت ساعت را در مدارس سپری کنند.

طالب زاده با تاکید بر تعریف مناسب از اوقات فراغت و ایجاد زیرساخت های لازم برای گذران اوقات فراغت گفت: آموزش و پرورش تنها متولی اجرای برنامه های اوقات فراغت نیست و نهادهای مسئول نیز در این رابطه باید نقش داشته باشند.

همایش تبیین برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان روز چهارشنبه با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تقی ابوطالبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حسین طالب زاده مدیر منطقه2 آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در کانون فرهنگی قدس برگزار شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار