رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: فاز دوم مترو تبریز معطل مانعی است كه شورای اقتصاد ایجاد كرده است.
کد خبر: ۲۶۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳ 15 July 2016
محمد حسین فرهنگی در جلسه شورای اداری استان كه با حضور دكتر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور برگزار شد با اشاره به وقوع سیل و بارش‌های شدید باران و تگرگ در برخی از شهرستان‌های استان و روستاهای اطراف تبریز، اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها همچون كلیبر، هشترود، تبریز، مرند و ... خسارات سنگینی را در روزهای اخیر متحمل شدند.

وی میزان خسارات وارده در سالجاری را ٥٠٠ میلیارد تومان اعلام و اظهار كرد: تا به امروز هزینه‌های مربوط به وقوع حوادث غیر مترقبه همچون سیل در استان توسط دولت پرداخت نشده است.

وی همچنین با اشاره به بحث خرید تضمینی محصولات كشاورزی در استانی سردسیر همچون آذربایجان‌شرقی توسط دولت، عنوان كرد: با توجه به اینكه زمان برداشت محصول در مناطق سردسیر، دیرتر از مناطق گرمسیر است، بودجه و اعتبارات مربوطه توسط مناطق گرمسیر، جذب و سهمی برای استان‌های دیگر باقی نمی‌ماند.

رییس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروكراسی پیچیده و طویل اداری در ارتباط با تغییر پیمانكار بزرگراه تبریز – سهند، اظهار كرد: امیدواریم مسایل مربوط به این پروژه در آینده نزدیك، خاتمه و تامین مالی مصوب نیز انجام گیرد.

فرهنگی همچنین ادامه داد: بهره‌برداری از فاز دوم مترو تبریز نیز معطل مانعی است كه شورای اقتصاد ایجاد كرده است.!

به گفته نماینده مردم تبریز، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، برخی پروژه‌ها همچون بزرگراه تبریز-سهند، راه آهن تبریز- میانه و بزرگراه تبریز - مرند و بازرگان برای استان حایز اهمیت بوده و یك مساله و مطالبه عام مردمی هستند/ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار