فرماندار شهرستان همدان تاکید کرد: زنگ سلامت در مدارس محروم و حاشیه شهر نواخته شود.
کد خبر: ۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 21 April 2015

فرماندار شهرستان همدان گفت: مجموعه مرکز بهداشت شهرستان باید مدارس حاشیه ای را برای نواخته شدن زنگ در نظر بگیرد و به مجموعه فرمانداری و کارگروه اعلام کند.

به گزارش ایسنا ؛ "علی تعالی" در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان همدان زنگ سلامت نواخته می شود. فرماندار شهرستان همدان

تعالی تصریح کرد: مجموعه مرکز بهداشت شهرستان باید مدارس حاشیه ای را برای نواخته شدن زنگ در نظر بگیرد و به مجموعه فرمانداری و کارگروه اعلام کند.

فرماندار همدان به وضعیت باغ رستوانهای مسیر گنجنامه همدان اشاره کرد و افزود: سیستم تصفیه فاضلاب این رستورانها باید اصلاح شود تا به مشکل سر ریز شدن فاضلاب ها به داخل رودخانه ها برنخوریم.

وی ادامه داد: باید کمیته ای در راستای اصلاح وضعیت رستورانهای مسیر گنجنامه تشکیل شود و مجموع آب و فاضلاب در این زمینه تدابیر مناسب در نظر گیرد تا انتقال خط فاضلاب باغ رستورانهای مسیر گنجنامه انجام شود.

روستاهایی که مشکل کلرسنجی دارند، لیست شوند

تعالی به مشکلات کلرسنجی برخی روستاها اشاره کرد و گفت: باید تمامی روستاهایی که در امر کلرسنجی مشکل دارند به صورت لیست وار به فرمانداری گزارش شود.

فرماندار همدان به عرضه قلیان توسط برخی خودروها در بلوار ارم اشاره کرد و گفت: کارشناسان مجموعه بهداشت باید به این خودروها اخطارهای لازم را بدهند و پس از اصلاح نشدن عملکردشان به همراه پلاک ماشین به مراجع قضایی معرفی شوند.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان نیز در این کارگروه گفت: در سال گذشته 27 هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی و مراکز عرضه مواد خام دامی انجام شده است که در این راستا 62 مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شد و 73 مرکز عرضه این مواد تعطیل و پلمب شدند.

دکتر "آرش سامی" افزود: یک هزار و 381 واحد عرضه مواد خام دامی در شهرستان وجود دارد که 15 مورد به تعزیرات حکومتی همدان ارجاع داده شدند و 12 واحد نیز با کمک اکیپ نظارت بر اماکن عمومی تعطیل شدند.

ضبط و معدوم سازی 4 تن ماود خام دامی در ایام نوروز

وی گفت: در ایام نوروز چهار تن مواد خام دامی توسط مجموعه دامپزشکی ضبط و معدوم شد.

وی به وضعیت بیماریهای مربوط به دام در سال گذشته در شهرستان همدان اشاره و اضافه کرد: دامها توسط دامپزشکان علیه هاری، آبله و تب مالت واکسینه شدند اما در سال گذشته در دوره ای مشخص با لمپی اسکین مواجه شدیم که خوشبختانه تنها 6 راس با این بیماری درگیر شدند و این وضعیت در شهرستان همدان بسیار خوب بود چرا که در استانهای اطراف همدان تعداد زیادی از دامها با این بیماری درگیر شدند.

خودروهای عرضه کننده قلیان در سطح شهر به تذکرات مرکز بهداشت بی تفاوتند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در این کارگروه گفت: نزدیک به 12 خودرو در سطح شهر همدان مشغول به عرضه قلیان به مردم هستند که باید برای جلوگیری از عمل آنها برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

دکتر"حسین خالقی" گفت: این خودروها دارای کارت بهداشت بوده و هنگام دادن تذکر به آنها مقاومت می کنند و نسبت به تذاکرات بی تفاوت هستند.

مدیر درمان مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز به ارائه خدمات پزشکی و درمانی در ایام نوروز در مراکز دولتی اشاره کرد و افزود: 43 هزار و 867 نفر مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستانها داشتیم همچنین 45 هزار و 681 نفر خدمات سرپایی دریافت کرده اند به گونه ای که ضمن ارائه خدمات پزشکی و پرداخت ویزیت، سایر خدمات از جمله تزریق آمپول دریافت کرده اند.

دکتر "عطایی" تصریح کرد: در ایام نوروز یک هزار و 422 مورد عمل جراحی اورژانسی در بیمارستانهای شهرستان همدان انجام شده است.

انجام یک هزار و  24 مورد جراحی غیر اورژانسی در بیمارستانهای دولتی همدان در نوروز

وی ادامه داد: یک هزارو 24 مورد عمل جراحی غیراورژانسی در ایام نوروز انجام شده و چهار هزار و 301 مورد بستری در اورژانس ثبت شده است.

دکتر عطایی تاکید کرد: در این ایام سه هزار و 362 مورد در بخش بیمارستانها بستری و درمان شده اند همچنین 56 هزار و 271 مورد آزمایش از مردم گرفته شده و 6 هزار و 29 مورد خدمات نوروزی به صورت سیار انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار