کد خبر: ۲۶۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 16 July 2016
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: تا پایان سال 95 خانواده‌ های دارای دو معلول به بالا در مناطق شهری و روستایی که فاقد مسکن هستند خانه‌دار شوند.

سعید آرام امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران که به مناسبت هفته بهزیستی  در دفتر  نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی تنها نهاد مراقبتی از سالمندان و افراد آسیب دیده جامعه است و در جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی را با کمک خیرین و نهادهای غیر دولتی  به جامعه هدف خود ارایه می کند.

وی با اشاره به اینکه 138  خانوار شهری و 127 خانوار روستایی دارای بیش از دو معلول و فاقد مسکن هستند،  افزود: در مناطق روستایی 76 مورد مسکن تا کنون احداث شد و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 95 خانواده‌ های دارای دو معلول به بالا در مناطق شهری و روستایی که فاقد مسکن هستند خانه‌دار شوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران  تصریح کرد: مشاوره ژنتیک قبل و بعد از تولد فرزند و ارایه خدمات حمایتی  از تولد تا مرگ از وظایف این سازمان است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار برای  2 هزار و 500 نفر افزود: در این راستا  205 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بین مددجویان توزیع شده است و استان مازندران در سال 94 از نظر  اشتغالزایی در بین مددجویان خود رتبه نخست کشور را داشته است.

آرام  با بیان اینکه240 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند، عنوان کرد: 50 هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

وی با اشاره به کاهش 8 درصدی طلاق در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: در سه ماهه سال 94 آمار مراجعه کننده برای طلاق  یکهزار و  900 نفر بوده که این آمار در سه ماهه سال جاری یکهزار و 600 نفر رسیده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه  اکنون مشاوره ژنتیک در سراسر کشور به صورت اجباری درآمده است، گفت: برای بهره‌مندی همه جامعه تا پایان شهریورماه همه شهرستان های استان از یک مرکز ژنتیک بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار