شورای شهر بندرعباس در نشست مشترکی با رئیس پلیس و معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، راهکارهای توسعه امنیتی این شهر را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۲۶۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 19 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، نشست ظهر امروز شورای شهر بندرعباس به موضوع بررسی راهکارهای توسعه امنیتی شهر بندرعباس و راه‌های ایجاد همگرایی میان دستگاه‌ها و ادارات و نهادهای مختلف برای کمک به نیروی انتظامی در انجام این رسالت خطیر اختصاص داشت.
 
در این نشست علیرضا مشایخ فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به ارائه گزارشی در خصوص توفیقات نیروی انتظامی در رشد امنیت عمومی در این شهرستان و کاهش چشمگیر سرقت از ابتدای امسال تاکنون پرداخت و گفت: کاهش 65 درصدی جرائم خشن و دستگیری بیش از یک‌هزار سارق از ابتدای سال 95 تاکنون موجب تقویت چشم‌گیر امنیت عمومی در جامعه شده است.
 
وی افزود: پرونده‌های سرقت با سرعت ویژه‌ای از سوی نیروی انتظامی بررسی می‌شود و در بحث کشفیات عوامل سرقت‌ها در بندرعباس نیز از ابتدای امسال بیش از 600 پرونده سرقت به طور کامل بررسی و سارقان دستگیر و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل صاحبان آنان شد.
 
مشایخ با اشاره به جمع‌آوری بیش از 6 هزار ولگرد معتاد از سطح شهر بندرعباس در 4 ماهه ابتدای امسال از شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس خواست تا در راستای ایجاد یک کمپ ویژه جهت ساماندهی این معتادین اقدام شود تا معتادان ولگردی که وضعیت مناسبی برای استرداد به شهرهایشان ندارند و یا امکان بازگشت آنها به خانواده‌هایشان میسر نیست را بتوانیم اسکان دهیم.
 
فرمانده پلیس بندرعباس خاطرنشان کرد: جمع‌آوری معتادان ولگرد و اجرای طرح‌های گسترده پاکسازی محلات تأثیر بسیار چشمگیری در زمینه کاهش وقوع جرائم و افزایش امنیت عمومی دارد و شهرداری در این زمینه یار و همکار با نیروی انتظامی است.
 
وی همچنین بر اهمیت نصب سریع‌تر دوربین‌های پلاک‌خوان و کنترلی در سطح خیابان‌های شهر بندرعباس تاکید کرد و گفت: این دوربین‌ها قابلیت و ظرفیت‌های پلیس را برای شناسایی عوامل وقوع جرائم افزایش داده و در عین حال در زمینه مقابله با وقوع جرم نیز بسیار موثر است.
 
در این نشست معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بندرعباس نیز با بیان این که امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، افزود: همه دستگاه‌ها می‌توانند با انجام وظیفه مناسب خود و احساس مسؤولیت نسبت به تأمین امنیت جامعه در این راستا گام بردارند.
 
علی نیکویی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نسبت به رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی است و همکاری خوب شهرداری و شورای شهر با نیروی انتظامی و پیشقدم شدن شورای شهر در برگزاری نشست‌های مشترک و پیگیری امور امنیت شهر بندرعباس و شهروندان بسیار با ارزش و در اجرای طرح‌های توسعه‌ای بسیار موثر خواهد بود.
 
مهران نجاتی، کیانوش جهانبخش، مسعود عبدالله‌زاده و پرویز سالاری از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی به بیان نقطه‌نظرات خود در زمینه همکاری شهرداری با نیروی انتظامی جهت اجرای طرح‌های امنیتی در سطح محلات پرداخته و بر ضرورت تداوم نشست‌های مشترک میان پلیس و شورا تأکید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار