مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: امین موقوفاتی هستیم که واقفین خیر اندیش به ‏صورت امانت در اختیار ما گذاشته اند و ما به عنوان امین حق نداریم آن را ببخشیم.
کد خبر: ۲۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 25 July 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع زاده در دیدار فرماندار مهریز گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهاد هایی است که برای فعالیت های خود برنامه عملیاتی سالانه تعیین می کند و در فواصل سه ماهه، شش ماهه و یکساله روند پیشرفت عملکرد ادارات اجرایی را ارزیابی می کند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: وقف یک نهاد خدمت گزار در جامعه است و با رعایت مسائل شرعی و قانونی مانع از رشد فعالیت های اجتماعی نخواهد شد.
زارع زاده تاکید کرد: در مسئله وقف ، تصرفات نیاز به اذن شرعی حاکم شرع دارد که هم اکنون این اختیار به نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف تفویض گردیده است .
زارع زاده ، شناسایی موقوفاتی که هنوز در سامانه جامع موقوفات از آن اثری نیست را عامل مهمی در جهت تثبیت موقوفات دانست و گفت: برخی از این موقوفات به ویژه در مناطق روستایی در معرض خطر ملکی شدن قرار دارند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد افزود: گاهی اوقات در برخی از وقف ها می بینیم که همه آنچه را نیاز روز یک منطقه بوده در موقوفه گنجانده اند تا به عنوان سنت حسنه جاری ماندگار شود و در خدمت جامعه قرار گیرد.
همچنین فرماندار مهریز گفت: وقف از جنبه های مختلفی دارای اهیمت است و سعی شده است که نگرش و کم توجهی های گذشته نسبت به این سنت حسنه و حقوق موقوفات تغییر کند.
سید محمد رستگاری ، توجه مردم برای وقف را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید با تعامل و همراهی های متقابل این فرهنگ حسنه را در جامعه ترویج دهیم.
فرماندار مهریز وجود آب انبار ها و حمام های وقفی قدیمی در محلات مهریز را یادآور شد و اظهار داشت: باید با رعایت و احترام به مسائل شرعی وقف نسبت به سرمایه گذاری در این نوع موقوفات اقدام شود.
رستگاری در پایان وجود امامزادگان در برخی مناطق شهرستان را فرصتی مناسب در منطقه جهت توسعه گردشگری مذهبی برشمرد.
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای پنج هزار رقبه و موقوفه است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار