اگرچه افزایش دمای هوای این روزهای استان ایلام ،مختص به مناطق گرمسیری نبوده ودر این بین حتی مناطق معتدل استان با گرمای بالای 48درجه روزهای سخت ونفس گیری را سپری نمودند اما این افزایش دمای بی سابقه منشاء اتخاذ تصمیمات و پیشنهاداتی شده است که این روزها در میان اخبار رسانه های گروهی به بحثی داغتر از هوای این روزهای استان ایلام مبدل شده است.
کد خبر: ۲۶۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 30 July 2016
در ماههای اخیر گرمای هوای استان ایلام خصوصا در شهرستانهای گرمسیری استان نظیر دهلران ومهران به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا نمود، بنحویکه براساس اعلام نظر کارشناسان هوا شناسی عبور گرمای هوای شهر دهلران از مرز53درجه سانتیگراد؛ لااقل در طول چند دهه اخیر یک رکورد محسوب می شود.

به گزارش تابناک ایلام ،اگرچه افزایش دمای هوای این روزهای استان ایلام ،مختص به مناطق گرمسیری نبوده ودر این بین حتی مناطق معتدل استان با گرمای بالای 48درجه روزهای سخت ونفس گیری را سپری نمودند، اما این افزایش دمای بی سابقه منشاء اتخاذ تصمیمات و پیشنهاداتی شده است که این روزها در میان اخبار رسانه های گروهی به بحثی داغتر از هوای این روزهای استان ایلام مبدل شده است.

استاندار ایلام در حاشیه نشست خبری تبیین دستاوردهای دیدار با ریاست محترم جمهوری به موضوع پیشنهاد شب کار شدن ادارات مناطق گرمسیری اشاره کرد وگفت:به دليل گرمای هوا، برخی از كارمندان مهران و دهلران پيشنهاد شب کاری را مطرح كرده اند که براساس آن، زمان آغاز به كار ادارات از 5 الی 11شب باشدو پس از بررسی اين پيشنهاد در صورتی كه قابل طرح باشد، به دولت يا وزارت كشور اعلام خواهيم كرد.

 مروارید افزود:اجراي اين پيشنهاد براي برخی ادارات استان ایلام ضروری است واز طرفی  استان های گرمسير همچون سيستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان كه درجه هوای استان آن ها به 50 درجه می رسد با اين پيشنهاد موافق هستند.

هرچند اجرای این طرح در ظاهرِ امر، ساده به نظر رسیده و حضور کارمندان ادارات در ساعات پایانی روز ودر سایه غروب خورشید ممکن است از سختیهای طاقت فرسای گرمای روز برای آنان بکاهد ،اما با بررسی زوایای این طرح پیشنهادی، مشکلاتی ظهور وبروز خواهد کرد که در ادامه راه ممکن است باعث بروز مشکلاتی درمسیر  ارایه خدمات به مردم شده واحیانا باعث دور شدن ادارات از مسیر ووظایف ذاتی آنان گردد.

اگر چه این طرح فعلا در حد یک پیشنهاد قرار دارد ،اما حتی این پیشنهاد نیاز به چکش کاری ،مطالعات وبررسی های کارشناسانه ای خواهد داشت تا برای سوالات احتمالی که در صورت عملی شدن آن ممکن است در ادامه راه ظهور وبروز نمایند پاسخهای منطقی نیز وجود داشته باشد.

حال شما تصور کنید اداراتی که بخش مهمی از وظایف آنان در میان مردم معنا پیدا می کند ،چگونه باید در پاسی از شب که بخش قابل توجهی از مردم به استراحت وخواب مشغولند به میان مردم مراجعه ومسایل ومشکلات آنان را رفع ورجوع نمایند؟

بطور طبیعی بخش اعظمی از امورات ادارات را مراجعات ارباب رجوع تشکیل می دهند در صورت شب کار شدن این ادارات، مراجعات شبانه ارباب رجوع از نقاط دور ونزدیک استان با چه مشکلاتی مواجهه خواهند شد؟در این صورت دستگاههایی نظیر بانکها ومردمی که باید مقادیری وجه نقد را جابجا کنند با چه مخاطراتی روبروخواهند شد؟

درست است که در حین گرمای روزانه بسیاری از کارکنان ادارات نیرو وتوان فیزیکی خود را برای انجام امورات اداری از دست داده واین موضوع مشکلاتی را در مسیر خدمت رسانی به مردم ایجاد می کند؛اما قطعا اجرای این طرح در سایه عدم مراجعه ارباب رجوع وگم شدن بسیاری از کارکنان در سایه شب !،به فضایی امن برای تعطیلی و بهانه ای برای تخطی بیشتر از انجام وظایفی خواهد شد که این روزها حتی بدون بهانه ،توسط بسیاری از ادارات به منصه ظهور گذاشته می شود !اهمال وکوتاهیهایی  که در نبود مدیران دستگاهها آنهم  به بهانه شرکت در جلسات پرتعدادوبی نتیجه ، گریبانگیر ارباب رجوعی شده است که منشور تکریم آنها تنها در قابی بر سر در ادارات آویخته شده است وبس !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار