حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انتظار می‌رفت استاندار، فرماندار، شهردار و یا شورای شهر قزوین مقابل این زمین ‌خواری بایستند، گفت: همه مسئولین تاکنون نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند و در نهایت امام جمعه مقابل این تخلفات ایستادگی کرده‌ است.
کد خبر: ۲۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 31 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس درباره زمین‌خواری زمین‌های کشاورزی هفت سنگان اظهار کرد: ماجرای تصاحب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هفت‌سنگان از زمان پیش از انقلاب اسلامی وجود دارد و عده‌ای همواره درصدد ویلاسازی در این زمین‌ها بودند؛ اما اجازه چنین کاری به آن‌ها داده نشد.
وی افزود: در سال‌های اخیر، عده‌ای از مدیران با موقعیتی که داشتند به دنبال تهیه مجوز برای ساخت و ساز در این منطقه بودند که با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، مجوزها لغو شد.
حسینی در ادامه گفت: این مدیران علیه شورای عالی معماری و شهرسازی به دیوان عدالت کشور شکایت کردند و جوابی که داده شد، توقف ساخت وساز و تغییر کاربری بود.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس ادامه داد: اما تا متوقف شدن طرح، شروع به رایزنی در استان کردند و برخی از مسئولین کشوری را برای حل و فصل مسئله به استان آوردند چراکه وقتی تعداد زیادی از مدیران در خصوص موضوعی توافق کنند طبیعتا به نتیجه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مدیران باید با توجه به مخالفت شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ارزش زمین‌های کشاورزی که حتی اجازه ساخت و ساز حوزه علمیه را نمی‌دهند، نباید این مسئله را پیگیری می‌کردند.
حسینی با بیان اینکه انتظار می‌رفت استاندار، فرماندار، شهردار و یا شورای شهر قزوین مقابل این زمین ‌خواری بایستند، گفت: همه مسئولین تاکنون نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند و در نهایت امام جمعه انقلابی شهر قزوین، اکنون مقابل این تخلفات ایستادگی کرده‌اند.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید جایگاه امام جمعه در این امورات هزینه شود اما متاسفانه به دلیل کوتاهی مدیران استان، وی مجبور شدند به میدان بیایند و مانع این تخلف بزرگ شوند.

تخریب زمین‌های مرغوب کشاورزی تاثیر منفی بر صنعت کشاورزی استان دارد
وی این زمین خواری را نوعی رانت خواری دانست و افزود: عده‌ای از قدرتی که دارند برای خرید زمین‌های مرغوب با قیمت‌های نازل سوء استفاده می‌کنند و سپس این زمین‌ها با قیمت چندین میلیاردی می‌فروشند.
حسینی ابراز کرد: اگر دولتمردان جلوی این تخلفات را می‌گرفتند شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم چراکه این مسئله مانند حقوق‌های نجومی و هزاران مزایایی که برای خود در نظر می‌گیرند در واقع نمونه‌ای از رانت خواری‌هاست.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخریب زمین‌های مرغوب کشاورزی تاثیر منفی بر صنعت کشاورزی استان خواهد داشت؛ برای حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی باید از این زمین‌ها به نحو مطلوب استفاده شود و بین مردم نیز این فرهنگ نهادینه شود.
وی ادامه داد: این زمین‌ها باید حفظ شوند در غیر این صورت ضررهای جبران‎ناپذیری برای محیط زیست و صنعت کشاورزی استان به همراه خواهد شد.
حسینی در پایان عنوان کرد: مدیران استان قزوین به جای سکوت بهتر است مواضع خود را مشخص و بابت این اقدامات به امام جمعه قزوین پاسخگو باشند؛ هیچ مدیری اجازه سوء استفاده از موقعیت خود را ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار