کد خبر: ۲۷۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 05 August 2016
از طلاق‌های عاطفی در جامعه کمتر سخن به میان می‌‌آید که می‌توان از آن به‌عنوان طلاق‌های پنهان نام برد که هر روز در جامعه فراگیر‌تر می‌شود و یکی از دلایل طلاق‌های عاطفی را می‌توان نارضایتی جنسی در روابط زناشویی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امروزه طلاق یکی از معضلات جامعه است که کانون خانواده‌ها و اجتماع را تحت‌الشعاع قرار داده و بر این اساس کارشناسان، مشکلات اقتصادی، اعتیاد و عدم برخورداری زوجین از مهارت‌های زندگی را از عوامل پدیده شوم طلاق عنوان می‌کنند.

واژه طلاق چندسالیست که در میان زوج‌های جوان رواج پیدا کرده است و با نبود روحیه گذشت و پایبندی به زندگی مشترک سبب شده راهرو دادگاه‌ها میزبان کسانی باشد که گاهی با جنجال و گاهی به‌صورت توافقی خواهان این هستند مهر باطل شد را بر شناسنامه زندگی مشترک خود حک کنند.

با نگاهی به آمارهای ارائه‌شده از سوی دستگاه‌های متولی می‌توان به وضعیت ازدواج و طلاق در مازندران در سال‌های اخیر پرداخت و به‌ سهولت می‌توان متوجه شد در سال‌های اخیر روزبه‌روز از میزان آمار ازدواج کاسته و بر آمار طلاق افزوده‌ می‌شود و این معضل دامن‌گیر جامعه شهری و روستایی شده است و فرقی ندارد در چه خانواده و پُست و مقامی زندگی می‌کنند و تنها کلمه غیر‌قابل تحمل بودن برای آنها معنا پیدا می‌کند و خواهان این هستند خیلی زود خط بطلان بر زندگی خود بکشند.

با نگاه به اطراف و کمی متمرکز شدن به زندگی کسانی که قصد جدایی از زندگی مشترک دارند می‌توان براحتی متوجه شد که واژه طلاق مانند 20 ـ 30 سال گذشته مایه ننگ و بی‌حرمتی خانواده‌ها نیست، بلکه امروزه طلاق و جدایی از زندگی مشترک به‌عنوان افتخار و راحت شدن از زندگی غیر‌قابل تحمل است درحالی که اگر کمی درک کردن و تحمل در زندگی‌ وجود داشته باشد دیگر کلمه غیر‌قابل تحمل معنا پیدا نمی‌کند، بلکه زندگی شیرین‌تر از آن چیزی می‌شود که بتوان تصور کرد.

عدم شناخت دو طرف از یکدیگر پیش از ازدواج، درک نادرست از زندگی مشترک و تفاهم نداشتن و بی‌حرمتی نسبت به یکدیگر سبب شده ارزش بنیان خانواده به چالش کشیده شود و اختلاف در زندگی بروز پیدا کند.

متأسفانه از طلاق‌های عاطفی در جامعه کمتر سخن به میان می‌‌آید که می‌توان از آن به‌عنوان طلاق‌های پنهان نام برد که هر روز در جامعه فراگیر‌تر می‌شود و یکی از دلایل طلاق‌های عاطفی را می‌توان نارضایتی جنسی در روابط زناشویی اشاره کرد که یکی از موضوعاتی است که کمتر از آن صحبت می‌شود.

نارضایتی جنسی در روابط زناشویی سبب شده زوجین نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت و بهانه‌گیر شوند و سبب شود طلاق‌های زیادی بین زوجین رقم بخورد.

یقیناً آموزش قبل از ازدواج می‌تواند اندکی از این معضل را که امروزه در جامعه فراگیر شده کاهش دهد و روز به روز شاهد افزایش طلاق در جامعه نباشیم و زوجین با هر موضوع کوچک و پیش‌پا افتاده‌ای نام طلاق را بر زبان جاری نکنند.

برای اطلاع از وضعیت آمار ازدواج و طلاق و تهیه گزارش، یک‌هفته‌ پیا‌پی با مدیر‌کل ثبت احوال مازندران تماس گرفتیم که هر روز مشکل ثبت سامانه از سوی تهران مطرح می‌شد تا اینکه امروز موفق به صحبت با علی رجبی شدم.

وی اظهار کرد: طبق قانون جدید اعلام آمار ازدواج و طلاق باید از سوی اداره‌کل ثبت اسناد مطرح شود و اداره‌کل ثبت احوال آمار جمعیتی را اعلام می‌کند.

رجبی افزود: طبق آمار دستی که جمع‌آوری شد چهار ماهه نخست امسال آمار طلاق 2.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و آمار ازدواج در این مدت نیز 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش فارس، عدم ارائه آمار طلاق توسط مسؤولان و توپ را به زمین دیگری انداختن دردی از جامعه دوا نمی‌کند جز اینکه با سرپوش گذاشتن بر برخی کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها دستگاه‌های مسؤول، شاهد افزایش طلاق در جامعه و در پی آن افزایش فساد، دزدی، اعتیاد و هزاران پیامد ناگوار دیگر باشیم.

آنچه در این بین لازم است بیشتر به آن پرداخته شود، عملکرد اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران است که به‌نوعی می‌توان آن را مسؤول‌ترین نهاد در تحکیم بنیان خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی نام برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار