تابناک: وقتی ازخانه خارج می شویم ناگهان می بینیم مغازه دیگری را دارند تبدیل به پیتزا فروشی می کنند. بعضی وقتها این مغازه کتابفروشی بوده و ورشکست شده، یا یک مکان تولیدی بوده و به دلیل واردات بی رویه مجبور شده جمع کند.
کد خبر: ۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 25 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهران آنلاین، وقتی ازخانه خارج می شویم ناگهان می بینیم مغازه دیگری را دارند تبدیل به پیتزا فروشی می کنند. بعضی وقتها این مغازه کتابفروشی بوده و ورشکست شده، یا یک مکان تولیدی بوده و به دلیل واردات بی رویه مجبور شده جمع کند. البته غیراز فست فودی یک شغل دیگر نیز روبه افزایش است و آن بانکداری است. یعنی در خیابان های اصفهان دو شغل پر درآمد است، که همه مغازه ها دارند به این دو تبدیل می شوند. فردی می گفت: داریم به این نتیجه می رسیم که؛ هیچ کاری نکنیم، پول هایمان رادربانک بگذاریم ودایما فست فود بخوریم.

قطعا اهداف معماران انقلاب این نبود که فرهنگ کار وتولید،تبدیل به فرهنگ پول در بانک گذاشتن،خود را از کارکنارکشیدن، تلاش نکردن و ساندویچ خوردن ترویج شود. اوایل انقلاب، آقای قرائتی درتلویزیون می گفتند: اگرمی خواهید ببینید فرهنگ یک شهر درچه حدی است، ببینید تعداد ساندویچ فروشی های آن بیشتر است یا تعداد کتابفروشی های آن! قطعا تصمیمات اقتصادی مسئولین درمنش ورفتار وتصمیمات و فرهنگ واعتقادات مردم اثر دارد. واقعا این سوال بزرگی است که چرا درخیابان های اصفهان فروشگاهها ومکان های تولیدی وفرهنگی تعطیل می شود وشعب ودفاتر بانک ها وفست فودها جای آن را می گیرند!

امیدواریم جایی یا محلی به عنوان محل دلسوزان جامعه باشد که به فکر این مسایل هستند و در حال رصد موضوعات هستند و به فکر راه حل این مسایل تلاش می کنند. ما خود را امیدوار می کنیم که یک چنین اتفاقی درحال افتادن است وحتی به مخیله خود این را راه نمی دهیم که هیچ فرد ویا هیچ دستگاهی به این موضوعات فکر نمی کنند که اگر واقعاما تصور کنیم که کسی به فکر حل این مسایل نیست، افسردگی به سراغ ما می آید وافسرده می شویم.

امیدواریم کسی بیاید وبگوید که چنین نیست وما واقف به اموریم ودرحال راهکارهای مسیله هستیم.

به امید چنین روزی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :