سید احمد نبوی؛سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک:
مشاور رئیس و مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه زمین پاک حق همه ما و آیندگان است، گفت: همه در پاکی زمین سهیم هستیم و باید زمین پاک را تحویل آیندگان بدهیم.
کد خبر: ۲۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 25 April 2015

سید احمد نبوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: خاک عنصر پاکی است و همگان باید در حفاظت از آن تلاش کنند و در حفظ این سرمایه ارزشمند حساسیت داشته باشند.

مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی خاک و مسئله آلودگی محیط زیست مشکلی کشوری است و آلودگی زیست محیطی مختص به یک دولت و دو دولت نبوده و مسئله‌ای کلان و طولانی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار هکتار از اراضی تصرف شده به این سازمان بازگردانده شده است، از تشکیل پرونده برای رفع تصرف 5 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده ایران خبر داد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: تاکنون دستگاه قضا بیشترین تلاش و حمایت را برای حفاظت از عرصه‌ها و اراضی ملی داشته است.

نبوی با تاکید بر رعایت پیوندهای محیط زیستی در حوزه‌های مختلف در راستای متوازن کردن کشور تصریح کرد: باید در حفظ منابع آبی و خاکی اهتمام ویژه داشته باشیم.

* اراک علاوه بر زمین پاک نیازمند هوای پاک است

مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروزه بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه خاک است، اظهار داشت: در حال حاضر کلان‌شهر اراک مشکل آلودگی هوا نیز دارد و علاوه بر زمین پاک نیازمند هوای پاک نیز است.

نبوی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق آلودگی محیط زیست را ندارد و ارتکاب به آن نیز حرام است، بیان کرد: برای جبران آلودگی‌های ایجاد شده باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به دستورات دین و تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ محیط زیست ادامه داد: دولت تدبیر و امید عزم خود را جزم کرده تا در حوزه محیط زیست به طور جدی وارد شود.

* اتاق کشیک در استان مرکزی تشکیل شود

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به راه‌اندازی اتاق کشیک شبانه‌روزی در برخی استان‌های کشور تصریح کرد: اتاق کشیک در حوزه محیط زیست و رصد آنی و مدیریت سریع به دلیل حساسیت‌های آبی، خاکی و آلودگی هوای اراک در استان مرکزی نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: 17 اسفندماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان محیط زیست کشور فرمایشاتی داشتند که در تاریخ محیط زیست برای همیشه ماندگار شد.
نبوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از این سخنان فرمودند که مسئله محیط زیست مساله این دولت و آن دولت و این جریان و آن جریان نیست بلکه مساله همه کشور است و همه باید دست به دست هم گذارند تا این مشکل حل شود.
وی بیان کرد: مساله محیط زیست خواسته رهبر معظم انقلاب است و در این راستا همه مسوولند و باید در حد توان خود کمک دهند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار