نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:برگزاری جشنواره های رضوی زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ رضوی را فراهم می کند.
کد خبر: ۲۷۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 10 August 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:برگزاری جشنواره های رضوی زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ رضوی را فراهم می کند.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی استان ایلام اظهار کرد: امام رضا(ع) دارای مناقب و فضایل زیادی است که مردم باید با مطالعه زندگینامه ایشان علاوه بر شوق تشرف، از زندگی این امام همام آشنای و آگاهی لازم داشته باشند.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه امام رضا(ع) لقب عالم دارند، تاکید کرد: این امام همام آشکارا در محافل علمی مختلف آن زمان جایگاه امامت را معرفی و مردم زیادی را با این مساله مهم مذهب شیعه آشنا کردند.

وی از هنرمندان جامعه خواست با بهره گیری از هنر انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی(ص) را که نماد بارز آن ائمه اطهار(ع) هستند را به جهانیان معرفی کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به بحران های فکری و اخلاقی جهان گفت: پیروان اهل بیت(ع) در این زمینه بن بستی ندارند و با تاسی از فرهنگ اهل بیت(ع) راه سعادت را پیش خواهند گرفت.

در این آیین محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر کشور نیز در سخنانی پیرامون اهمیت شناخت از امام رضا (ع) مطالبی ارائه کرد.

در این آیین همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قرائت شد.

در پایان این آیین که همراه با قرائت شعر، پخش کلیپ، قصه گویی و خاطره گویی بود از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در استان ایلام تجلیل شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار