معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: بمنظور حمایت از محیط بانان و تشدید مجازات متخلفان و متجاوزان محیط زیست پیش نویس قانون حمایت از محیط بانان تقدیم دولت شده است.
کد خبر: ۲۷۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید محمد مجابی درحاشیه سفر به استان قزوین درگفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ابزارهای حمایتی ازمحیط بانان اظهار داشت: طرح جامع حمایت از محیط بانان درحال ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: محیط بانان در حال حاضر به لحاظ قوانین مربوط به حمل سلاح و قانون حمایت از کارکنان پشتیبانی  می شوند  اما به دلیل تجری متخلفان و جسور شدن برخی متجاوزان به حریم محیط زیست و ماموران خدوم آن پیش نویسی نوشته شده تا برای معاضدت قضایی و حمایت هایی که بر اثر مشکلاتی که پس از جراحت و یا شهادت رخ می دهد اختیارات بیشتری داشته باشیم.

معاون امور مجلس سازمان محیط زیست کشور یادآورشد: تشدید مجازات با کسانی که با محیط بانان برخورد می کنند در این پیش نویس لحاظ شده و به تایید معاونت اول رئیس جمهور رسیده و در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که پس از تصویب در کمیسیون دولت در مجلس مطرح خواهد شد که امیدوارین بسرعت تصویب شود.

مجابی اظهارداشت: این طرح مورد حمایت رئیس مجلس هم قرار گرفته و برای پشتیبانی بیشتر از حوزه محیط بانان در کمیسیون کشاورزی هم مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم بسرعت تصویب شود.

در برنامه ششم برای تامین تجهیزات برنامه داریم

وی بیان کرد: در برنامه ششم برای تامین تجهیزات به روز محیط زیست برنامه ریزی خوبی شده و این نیازها در این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مجابی در خصوص توسعه مناطق بیابانی در شهرستان آبیک و نگرانی های ناشی از گسترش آن در استانهای اطراف و تهران نیز گفت: در خصوص بیابانزدایی در شهرستان البرز موضوع با جدیت در حال بررسی است و امیدواریم اقدامات موثری برای پیشگیری از بیابانی شدن اراضی استانهای البرز و قزوین عملیاتی شود.

قانون یک در هزار صنایع عملیاتی شده است

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: برای توسعه صنایع سبز و موظف کردن واحدهای صنعتی به موضوع محیط زیست قانون فروش یک در هزار صنایع که مدتی مغفول مانده بود احیا شده و امسال با جدیت آن را اجرا می کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، تکلیف هر واحدی است که برای محیط زیست مبلغی از فروش خود را برای تصفیه خانه و مدیریت پسماند و یا بهبود شرایط تولید واحد خود هزینه کند که این کار می تواند به سالم سازی محیط زیست کمک کند.

مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها در اولویت است

مجابی در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویت سازمان در سال جاری چیست گفت: به دلیل گسترش آلودگی های ناشی از ریزگردها و نیز هوا امسال مهمترین اولویت ما پیشگیری از این آلودگی هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار