استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که افتخار می کنیم که هیچ معتاد متجاهری در این استان وجود ندارد، بر لزوم ایجاد شغل و حرفه آموزی به بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: 300 بهبود یافته در مراکز اجباری و اختیاری ترک اعتیاد به چرخه کار و تولید بازگشته اند.
کد خبر: ۲۷۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 15 August 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در مرکز اقامتی میان‌مدت باغ فرشته تبریز برگزار شد، افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیرو امید ، مقابله، درمان و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته متاسفانه شاهد دختران و زنانی بودیم که در دام اعتیاد گرفتار شده بودند، ادامه داد: هریک از این دخترانی که در کمپ ترک اعتیاد حضور دارند نورچشمان خانواده ای هستند و جای تشکر است که مسئولان و خیران جامعه ما به این موضوع حساس شدند و این مجموعه را جهت ترک اعتیاد بانوان ایجاد کردند.

جبارزاده اظهارکرد: بر اساس مطالعه ای که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده 80 درصد افرادی که دستگیر و در مراکز بازپروری درمان می شوند علت اصلی بازگشت به مصرف مواد مخدر را بیکاری دانسته اند.

وی ادامه داد: امروز اگر مفتخر هستیم که آذربایجان شرقی استان بدون معتاد متجاهر است باید تلاش کنیم که در اشتغالزایی به بهبودیافتگان نیز به عنوان استان نمونه انتخاب شویم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اشتعال زنان معتاد موضوع بسیار مهمی است که اگر مورد غفلت قرار گیرد می تواند تبعات مختلف داشته باشد و باید همه مردم جامعه نسبت به این موضوع حساس شوند.

جبارزاده اظهار کرد: برای تولید کنندگانی که بهبود یافته ای را به کار می گیرند نسبت به تعداد بکارگیری افراد می توان مشوق هایی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اگر به دنبال کاهش نرخ طلاق هستیم باید دقت کنیم که یکی از عوامل طلاق اعتیاد است و بهبود یافتن افراد در مراکز اعتیاد موجب می شود که به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دشمنان، جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند، گفت: آموزش و پرورش باید در بحث آموزش و پیشگیری وارد شود.

وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی زنان بهبود یافته در مرکز ترک اعتیاد بانوان تبریز ادامه داد: صنایع دستی زنان بهبود یافته باید توسط دستگاه های مختلف خریداری شود و قید شود که این هدیه توسط بیمار نجات یافته از دام اعتیاد تولید شده است.

جبارزاده تاکید کرد: هیچ فرد و خانواده ای در خصوص گرفتار شدن در دام اعتیاد خود را در امنیت احساس نکند این خطری است که در تمام دنیا وجود دارد و در کمین جوانان است.

وی یادآوری کرد: معتاد را نیروی مزاحم جامعه نمی دانیم و سعی می کنیم این افراد را مجدد به زندگی سالم، کانون گرم خانواده و کانون های کار و تولید باز گردانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه در چهار ماه نخست سال جاری 742 کیلو و 845 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد افزایش داشته است.

سردار محمد علی نصرتی افزود: در این مدت هشت هزار و 234 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و معتاد دستگیر شده است که نسبت به سال گذشته افزایش چهار درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به انهدام 9 باند بزرگ قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر در استان گفت: در چهار ماهه سال جاری هیچ کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان کشف و منهدم نشده است که این نشان دهنده فعال نبودن کارگاه های تولیدی در استان است.

نصرتی اظهارکرد: با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در 332 نقطه استان، یک هزار و 807 نفر جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 34 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری پنج هزار و 371 نفر معتاد در مراکز اقامتی میان مدت استان پذیرش شده اند که از این تعداد 90 نفر زن است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: در سه ماه نخست سال جاری 41 هزار و 124 نفر در مراکز ماده 15 استان پذیرش شده اند که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سه ماهه امسال همچنین 264 نفر در مرکز ماده 16 استان پذیرش شده و از این تعداد 80 نفر تا کنون ترخیص شده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :