رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست اصفهان:
تابناک: رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به وزش باد کیفیت هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است.
کد خبر: ۲۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست استان اصفهان، بابک صادقیان با اشاره اینکه از روز جمعه آسمان شهر اصفهان با وزش باد از شرایط گرد و غباری خارج شده، اظهارداشت: وضعیت کیفیت هوای شهر اصفهان روز شنبه 5 اردیبهشت با میانگین 67 (AQI) در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق و ذرات کوچکتر از 10 میکرو‌متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو‌متر که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف بوده، در هوای شهر اصفهان پائین است.

رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: ذرات معلق گرد و غبار منشأ خارجی داشته و برخی از استان‌های غربی و جنوب غرب نیز دچار این معضل هستند.

وی تصریح کرد: در شهرهای شمالی استان اصفهان نیز غلظت ذرات معلق آن بالا گزارش شده و شرایط گرد و غباری بر آن حاکم است.

بر‌اساس شاخص کیفیت هوا، این شاخص از 50 تا 0 هوای پاک‌، 100 تا 51 هوای سالم، 150 تا 101 ناسالم برای گروه‌های حساس، 200 تا 151 ناسالم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و از 301 به بالا وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار