امام جمعه ایلام عنوان کرد؛
حجت‌الاسلام لطفی با بیان اینکه 28 مرداد سالروز کودتای خونین آمریکایی انگلیسی علیه ملت ایران است، گفت: کودتای 28 مرداد یک آئینه عبرت است که باید زوایای مختلف این حادثه را بررسی کرد و البته به یاد داریم یکی از مسائلی که در ملی شدن صنعت نفت رخ داد اختلاف نظران بین رهبران این جریان بود.
کد خبر: ۲۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 19 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: اولین مناسبت هفته، روز صنعت دفاعی است که یکی از مناسبت‌های مهم کشوری است چرا که وزارت دفاع یکی از نهادهای مهم نظامی بوده که وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید ادوات مدرن و پیشرفته نظامی بر اساس نیاز روز یکی از وظایف این وزارتخانه است، افزود: خوشبختانه توان نظامی ما که برگرفته از تولیدات داخلی است رقابتی جدی با کشورهای که دارای سلاح‌های پیشرفته هستند، دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: اگر امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه و جهان است بخش عمده‌ای از آن مرهون تلاش خالصانه نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام لطفی با بیان اینکه 28 مرداد سالروز کودتای خونین آمریکایی انگلیسی علیه ملت ایران است، عنوان کرد: کودتای 28 مرداد یک آئینه عبرت است که باید زوایای مختلف این حادثه را بررسی کرد و البته به یاد داریم یکی از مسائلی که در ملی شدن صنعت نفت رخ داد اختلاف نظران بین رهبران این جریان بود.
امام‌جمعه ایلام یکی از امتیازهای بزرگ ملی شدن صنعت نفت در کشورمان را کوتاه کردن دست انگلیسی‌ها از نفت این مملکت دانست و گفت: یکی از اشتباهات بزرگ در آن زمان در جریان ملی شدن و بعد از آن این بود که مصدق به لبخندهای آمریکایی‌ها دل خوش کرد و به آنها خوش‌بین شد علیرغم اینکه آیت‌اله کاشانی بارها با نوشتن نامه به مصدق هشدار می‌داد.

وی با بیان اینکه نمونه این مورد در کشور مصر نیز به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: دولت «محمد مرسی» نیز با اعتماد به آمریکایی‌ها سرنگونی دولت خود را رقم زد و الان سرنوشت تلخی را برای خود به همراه آورده است که در کودتای ترکیه اکنون اردوغان به وجود آمریکا در پشت پرده اذعان دارد.

نمانیده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام به دهمین سالگرد پیروزی غرورآفرین حزب‌اله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره و عنوان کرد: این پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در برابر پنجمین ارتش جهان مایه افتخار بوده و امروزه در عراق و سوریه نیز در حال مبارزه با داعش هستند که در حال کشیدن نفس‌های آخر است.

حجت‌الاسلام لطفی در خطبه اول نیز با تاکید بر اینکه بشر نمی‌تواند دستورالعمل جامعی برای تربیت انسان ارائه کند، افزود: این نسخه جامع فقط در قرآن قابل دریافت است که از طریق خداوند توسط پیامبر مکرم اسلام (ص) ابلاغ شده است.

امام‌جمعه ایلام قرآن را زمینه‌ساز پرورش روحانی انسان دانست و تصریح کرد: انسان به دنبال سعادت و خوشبختی است اما گاهی در این مسیر دچار لغزش و اشتباه شده که برای درک قرآن باید خود را پاک کند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار