خطیب نماز جمعه اراک؛
تابناک: خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به عدم تشرف ایرانیان به حج در امسال تاکید کرد که عامل اصلی نرفتن ایرانیان به سفر عبادی حج آل سعود خبیث است.
کد خبر: ۲۸۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 19 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی خطیب نماز جمعه اراک در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به ماه ذی حجه که ماه حج است اظهار داشت: اگر آل سعود خبیث آن جنایت را مرتکب نمی شد و بعد هم برای ملت بزرگ ما و بسیاری از مسلمانان کشور های اسلامی مزاحمت ایجاد نمی کرد امسال هم مردم شریف ما و کاروان ها آماده بودند به این سفر ملکوتی وبا عظمت اقدام کنند.

وی با توجه به این که حج یکی از فرائض اسلامی است افزود: در حادثه سال 66 مکه نمی توانیم بگوئیم آل سعود اشتباه کرده است زیرا که از عمد آن جنایت را نسبت به شیعیان امیرالمومنین و ملت ما مرتکب شدند و 400 نفر از زائران ما را در سال 66 به شهادت رساندند و حدود 30 سال بعد در سال 94 هم جنایت منا را مرتکب شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حادثه افتادن جرثقیل در بیت الحرام در سال گذشته گفت: ممکن است حادثه جرثقیل توجیه داشته باشد اما جنایت منا هرگز توجیه نداشت حتی دادرسی هم نکردند، جسدها را با بلدوزر جمع کردند و از صحنه خارج کردند اگر یک آب به مردم داده می شد یا اگر راه را باز می کردند این مشکل پیش نمی آمد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: باید دعا کنیم که خداوند شر وهابیت و آل سعود را که کانون این همه ظلم و جنایت است را از سر مسلمانان کوتاه کند ما و برادران سنی باید دست به دست هم دهیم که دست آل سعود را از دامان اسلام کوتاه کنیم خداوند نعمت نفت را به آن سرزمین داده و آنها پول فروش نفت را بمب می کنند بر سر مردم مظلوم یمن و دیگر کشورهای بی دفاع می‌ریزند.

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با اهمیت حج افزود: اگر هر سال مسلمانان از همه نقاط جهان جمع شوند و در مورد سرنوشت و مسائل دنیای اسلام و وحدت مسلمانان تصمیم بگیرند قطعا برکات فراوانی دارد و قطعا می توانند در برابر دشمنان اسلام و قرآن مقابله کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: حج طبقاتی نیست بلکه برای کسانی است که توانش را داشته باشند و در این همایش بزرگ اسلامی و این کنگره عظیم جهان اسلام شرکت کنند، هیچ تدبیری را در عالم به عظمت تدبیر حج نمی توانیم پیدا کنیم.

وی با توجه به این موضوع که عراقی ها از سفیر ژاپن پرسیدند چه شد که کشور شما به این جا رسیده است، خاطر نشان کرد: شما به قرآن خود مراجعه کنید خداوند در قرآن آورده است: سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی کند مگر این که خودشان بخواهند، دو عامل برای موفقیت کافی است یکی ایمان و دیگری عزم و اراده، ما مسلمانان اگر ایمان و عزم اراده خود را تقویت کنیم مخصوصا با این ذخایر نفتی بسیار موفق خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اوپک حدود 30 میلیون بشکه نفت صادر می کند که بیش از 60 درصد نفت مناطق آزاد را اوپک صادر می کند ما هم حدود 2 میلیون و 300 هزار بشکه سهمیه داریم ولی عربستان 8 و نیم میلیون برای صادرات سهمیه دارد.

وی آل سعود را در رابطه با کاهش قیمت نفت خائن خواند و افزود: در سال های گذشته قیمت نفت در حدود 130 دلار بود اما امروز زیر 40 دلار است چه کسی این خیانت را به دنیای اسلام کرد؟ جز آل سعود؟ آن ها برای این که جمهوری اسلامی را زمین بزنند عراق را زمین بزنند قیمت نفت را کاهش دادند.

خطیب نماز جمعه مجددا صحبت های خود را معطوف حج کرد و افزود: حج یکی از عظیم ترین دستورات حکیمانه خداوند بزرگ و عالم به مسلمانان است که عامل عزت، عظمت و پیروزی است و مجامع بین المللی و سازمان ملل باید مسئله حج ایرانیان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار