مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروز پرداخت یارانه بیشتر یعنی تولیدی رونق نگیرد.
کد خبر: ۲۸۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 30 August 2016
مصطفی خزاعی سه‌شنبه 9 شهریورماه در همایش استانی گرامیداشت هفته دولت در همدان، اظهار کرد: چندی پیش رفراندومی در کشور سوئیس برگزار شد که به شهروند 2 هزار دلار به عنوان یارانه دریافت شود اما بیش از 5 هزار نفر با این طرح مخالفت کردند.

وی نقطه مقابل این کشور را ونزوئلا دانست و بیان کرد: وضعیت کشور ونزوئلا از نظر درآمد اقتصادی مشابه کشور ما بوده با این تفاوت که هم‌اکنون نرخ تورم در ونزوئلا 720 درصد است به طوریکه منبع درآمد این کشور هم از فروش نفت است و ما از آنها کپی‌برداری کرده‌ایم.

خزاعی با با بیان اینکه در سال 84 هنگامی نرخ رشد اقتصادی 6 درصد و نرخ بیکاری تقریبا 11 درصد بود وصندوق ذخیره ارزی بین  22 تا 30 میلیارد دلار ذخیره داشت، افزود: در سال 92 در حالی دولت تحویل شد که نرخ رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد، نرخ تورم 40 درصد به بالا، بدهکاری دولت به بانک‌ها 350 هزار میلیارد تومان و تعداد زیادی طرح‌های نیمه‌تمام که 400 هزار میلیارد تومان هزینه آنها بود، وجود داشت.

خزاعی در پاسخ به اینکه چرا مردم تغییرات و روند بهبودی در حوزه اقتصادی را در جامعه مشاهده نمی‌کنند؟ گفت: در حال حاضر نرخ تورم 9 درصد است و این بدان معنا نیست که اجناس نباید گران شوند بلکه یعنی به جای 40 درصد دوره قبل 9 درصد اجناس گران‌تر می‌شود.

وی با اشاره به تیتر یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه مردم ارزانی را حس نمی‌کنند، یادآور شد: گویا مردم صف‌های طویل سکه و ارز را در دولت قبل از یاد برده‌اند و تثبیت بازار را نمی‌بینند چرا که این دولت بازار را تثبیت کرده است.

خزاعی ادامه داد: اگر این دولت تصویب نمی‌شد، قطار از ریل خارج می‌شد و ما الان وضعیتی مشابه کشور ونزوئلا با نرخ تورم 720 درصد داشتیم چرا که در دولت قبل تمام قوه عاقله سازمان برنامه‌ریزی را تعطیل و به یک‌باره شورای پول و اعتبار را مضمحل کرده بودند چرا که می‌خواستند هیچ مانعی در مقابل تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در حوزه اقتصاد و مدیریت اقتصادی عنوان کرد: اگر اقدامات این دولت نبود وضعیت ما شبیه دولت عراق می‌شد که نفت را برای غذا صادر می‌کند و مانند این کشور وضعیت بخور و نمیر پیدا می‌کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان درباره توافق برجام نیز تصریح کرد: وقتی وزیر امورخارجه از عنوان برد_برد در مذاکره نام می‌برد به این معناست که یک امتیاز به طرف غربی داده و یک امتیاز از آنها گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به طرح این سوال پرداخت که آیا مردم در حال حاضر با همان سختی‌های درمان و تامین دارو در گذشته مواجه هستند؟ آیا مشقت‌های گذشته را در این زمینه دارند؟

خزاعی شرایطی را برای نقد اخلاقی برشمرد و بیان کرد: برخی از دایره نقد خارج شده و به تخریب دولت رسیده‌اند، برخی هم از تخریب گذشته و به هتاکی پرداخته‌اند و مردم را ناامید می‌کنند و خود را متدین و انقلابی می‌دانند در حالیکه نقد اخلاقی در درجه اول تفهیم موضوع سپس تبحر در بیان موضوع است.

وی با بیان اینکه روند اصلاح روندی کُندی است و در 6 ماه امکان اجرایی شدن ندارد، خاطرنشان کرد: مسیری که امروز دولت در حال طی کردن آن است، مسیر درستی است و قطار به مسیر اصلی خودش بازگشته و مورد قبول عقلای دو طیف است.

خزاعی با اشاره به شعارهای برخی افراد درباره پرداخت یارانه بیشتر اظهار کرد: امروز پرداخت یارانه بیشتر یعنی تولیدی رونق نگیرد و رونق نگرفتن تولید به منزله نبود اشتغال و سرمایه‌گذاری است که آسیبی جبران‌ناپذیر بر کشور تحمیل می‌کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته دولت به اندازه شایستگی‌های مردم ما نبوده است، بیان کرد: با این وجود دولت در مسیر عقلانیت و اعتدال در حرکت است.

گفتنی است؛ در خلال این همایش از «تارا پیراینده» دانش‌آموز نابغه همدانی در حوزه موسیقی که مقام نخست کشوری در مسابقه تار نوازی را کسب کرده بود، تجلیل شد. او هدیه کشوری خود را به کودکان معلول و سرطانی بهزیستی اهدا و انگیزه خود را اشتیاق این کودکان در هنگام اجرای کارش اعلام کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار