عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه امکان استیضاح شهردار کرج همچنان وجود دارد، از احتمال طرح سولات جدید خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 31 August 2016
مصطفی سعیدی سیرایی ، در خصوص وضعیت استیضاح شهردار که در هفته های گذشته مطرح شده بود، اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۳ قانون شهرداری ها طرح سوال از شهردار انجام شد و شهردار در صحن علنی شورا این سوالات را پاسخ داد که بنده قانع نشدم.

وی افزود: برای استیضاح مکاتبه ای با ۲۰ عضو شورا انجام و با رسید به دفاتر آنان تحویل داده شد که متاسفانه تاکنون هیچ یک از اعضا آن را امضا نکرده اند.

ابهامات قانون در خصوص استیضاح

عضو شورای شهر کرج با اشاره به شیطنت برخی رسانه در این خصوص، گفت: متاسفانه برخی رسانه ها خبر از منتفی شدن لستیضاح شهردار منتشر کردند و مدعی شدند که بنده از استیضاح شهردار منصرف شده ام در حالی که واقعیت ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر زمان که ۷ نفر از اعضای پارلمان شهری نسبت به امضا در این خصوص اقدام کنند، استیضاح شهردار انجام و اعلام وصول خواهد شد.

سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه قانون برای زمان انجام استیضاح دچار ابهام است، گفت: در قانون آمده است پس از وصول استیضاح توسط شهرداری، رئیس شورا ۱۰ روز زمان برای برقراری استیضاح دارد.

وی در ادامه با تاکید دوباره اضافه کرد: امکان استیضاح شهردار به قوت خود باقی است و ممکن است علاوه بر تغییر نظر اعضا، سوالات جدید نیز ارائه شود.

این عضو شورای شهر کرج گفت: سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد شهردار وجود دارد اما با فضایی کنونی شورا، اراده ای برای شنیدن حقایق وجود ندارد.

عضو شورای شهر کرج گفت: سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد شهردار وجود دارد اما با فضایی کنونی شورا، اراده‌ای برای شنیدن حقایق وجود نداردبه گزارش خبرنگار مهر، پنجم مردادماه جاری بود که طرح سوال از شهردار توسط مصطفی سعیدی سیرایی کلید خورد.

یکی از سوالات مصطفی سعیدی سیرایی عضو شورای شهر کرج از شهردار در خصوص ارائه پروانه پایان کار پروژه برج قائم (یکی از بزرگترین برج های تجاری شهر کرج) بدون انجام تعهدات از سوی مالک بود، پروژه ای که مالکش متعهد شده بود به ازای دریافت پروانه پایان کار اقدام به ساخت پارکینگ عمومی کند، در حالی که ارائه پروانه پایان کار منوط به انجام تعهدات از سوی مالک برج قائم شده بود مالک در زمین خریداری شده برای احداث پارکینگ اقدام به ساخت فروشگاه کرده و چندین باب از پارکینگ های موجود را تبدیل به تجاری کرده بود.

یکی دیگر از سوالات عضو شورای شهر کرج در خصوص پروژه های بود که که مشمول ماده ۳۱ یا همان ترک تشریفات می شوند در حالی که باید طبق فراخوان عمومی به پیمانکار واگذار شوند.

جریمه در ازای تخلف!

اما شهردار کرج هفدهم مردادماه در صحن علنی شورای شهر حاضر شد تا به سوالات مطرح شده پاسخ گوید؛ علی ترکاشوند در خصوص سوال اول که به تخلفات برج قائم یکی از بزرگترین برج های تجاری در مرکز شهر کرج اختصاص داشت، گفته بود: بخش عمده ای تخلفات مربوط به برج قائم منجر به جریمه شده است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه ریالی از حقوق شهرداری در پروژه برج قائم ضایع نشده است، گفته بود: ضوابط شهرسازی در برج رعایت نشده بود که مالک ملزم به رعایت نکات شهرسازی شده و ریالی به شهرداری بدهی ندارد.

در پایان جلسه علنی شورای شهر کرج که در تاریخ هفدهم مردادماه جاری برگزار شد، توضیحات ارائه شده از سوی شهردار کرج نتوانست عضو شورای شهر را قانع کند.

علی رغم اینکه عضو شورای شهر کرج در خصوص استیضاح شهردار معتقد است این مهم به قوت خود باقی است برخی رسانه ها این موضوع را تمام شده فرض کرده و اخباری مبنی بر متنفی شدن استضلاح شهردار کرج منتشر کردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار