تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی در هفته جاری در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی و هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 31 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار ثبت شده در مرکز پایش آلودگی هوای این کلانشهر، غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در صبح روز چهارشنبه، 36 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی بیان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در اراک در 24 ساعت اخیر نیز، به 42 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط هشدار و یا نارنجی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

ابراهیمی کارنامی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، کلانشهر اراک 64 روز را با کیفیت هوای ناسالم سپری کرده که 55 روز آن با شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس و 9 روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی بوده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن نفوذ می کند و در درازمدت موجب بروز بیماری های مختلف می شود.

ابراهیمی کارنامی، از گروه های حساس جمعیتی از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی خواست در روزهای با کیفیت هوای ناسالم از تردد در فضاهای باز و شلوغ خودداری کنند.

کلانشهر اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان و وجود چشمه های تولید غبار نمکی از مناطق مستعد در بروز پدیده ریزگرد با منشاء محلی است که مهار آن نیازمند اقدامات موثر از سوی مسئولان ذیربط است.

اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است.

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 64 روز آلوده و سال گذشته 37 روز آلوده را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار