فرماندار شهرستان نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه آرد نیمروز پس از تعطیلی حدود یک دهه به بخش خصوص واگذار و تعدادی تجهیزات جدید در این کارخانه مستقر شد.
کد خبر: ۲۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 01 September 2016
محمدحسن دهمرده افزود: تعطیلی تنها کارخانه آرد شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان در سال 86 بدلیل بدهی سبب بیکار شدن 50 نفر از کارکنان و کارگران این کارخانه شد.
وی اظهار داشت: مسئولان کارخانه پس از تعطیلی برای پرداخت بدهی کارکنان و کارگران قطعات این کارخانه را به فروش رساندند.
فرماندار نیمروز ادامه داد: این کارخانه هم اینک به بخش خصوصی واگذار شده و تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.
وی از پیشرفت 15 درصدی طرح انتقال آب با لوله در شهرستان نیمروز خبرداد و گفت: سه کارگاه برای اجرای این طرح در شهرستان نیمروز فعال و 400 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.
دهمرده تصریح کرد: این شهرستان دارای 28 هزار هکتار زمین قابل کشاورزی دارد که سهم شهرستان از طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله 6 هزار هکتار است.
وی با بیان این که خط دوم کارخانه لوله جی آر پی تا سه ماه آینده راه اندازی می شود گفت: این کارخانه تاکنون 200 فرصت شغلی ایجاد کرده و روزانه 500 متر لوله در ابعاد مختلف تولید می کند.
فرماندار با بیان اینکه شهرستان نیمروز دارای 124 روستا است اظهار داشت: هر ساله حدود چهار روستا در طرح هادی روستایی قرار می گیرند و جدول گذاری، آسفالت و دیگر اقدامات به صورت کامل در آنها اجرا می شود.
وی از تامین اعتبار برای دوبانده کردن جاده نیمروز به زابل خبرداد و گفت: 11 میلیارد ریال اعتبار برای این جاده تامین شده است.
دهمرده بیان کرد: ساخت 15 بوستان در روستاهای این شهرستان در 2 سال گذشته کلید خورده است که برای اجرای آنها استاندارد سازی مهم ترین دغدغه ما در زمان خرید و تحویل تجهیزات است.
شهرستان نیمروز به عنوان شمالی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان یکی از شهرهای پنج گانه منطقه سیستان است که شغل بیشتر مردم آن در ترسالی کشاورزی، دامداری و صیادی است.
این شهرستان تنها کارخانه های فعال منطقه در ساخت لوله های جی آر پی و کارخانه آنتیموان را در خود جای داده و اشتغال خوبی را برای مردم این منطقه فراهم کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار