کد خبر: ۲۸۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 01 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: یک واحد کشتارگاه مرغ در بروجرد به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی پلمپ شد.

مصطفی مصطفی وندبا اشاره به وجود سیستم تصفیه فاضلاب در این کشتارگاه افزود: به دلیل نبود کارشناس راهبر سیستم تصفیه و ایجاد نکردن تغییرات در خط تولید، این کشتارگاه نواقص زیادی داشت و آلودگی زیادی برای محیط و روستاهای اطراف ایجاد می کرد.
وی اظهار کرد: متاسفانه فاضلاب این کشتارگاه همراه با خون و امحا و احشای مرغ وارد سیستم تصفیه فاضلاب می شد که این موارد به دلیل وجود نقص در سیستم تصفیه وارد محیط می شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: به رغم بارها تذکر کتبی و شفاهی برای رفع نقص و ارایه راهکارهای رفع آلایندگی به این واحد هیچ اقدامی از سوی مدیریت آن انجام نشد لذا طبق ضوابط و مقررات حفاظت محیط زیست پلمپ شد.
وی گفت: روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی اطراف این کشتارگاه به دلیل بوی نامطبوع حاصل از پساب و ضایعات این واحد که در طبیعت رها شده بودند، چندین شکایت تنظیم و به محیط زیست ارایه داده اند.
وی تاکید کرد: هدف ما پلمپ واحدهای تولیدی و صنعتی نیست بلکه تعامل با واحدها است ولی در صورت نادیده گرفتن حقوق مردم ناچار به اعمال قانون هستیم.
مصطفی وند وضعیت کشتارگاه دام بروجرد را نامناسب خواند و گفت: بارها به این واحد اخطار داده شده است ولی هر بار مسئولان شهرداری و شورای شهر از عملکرد این کشتارگاه دفاع کرده اند.
وی سیستم تصفیه فاضلاب این کشتارگاه را غیرفعال دانست و افزود: عکس ها و مستنداتی از وجود خونابه و امحا و احشای دام در سیستم تصفیه فاضلاب کشتارگاه وجود دارد و پساب خام و بدون تصفیه به زمین های کشاورزی روستای جهان آباد وارد می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: به دلیل تغییرات زیاد مدیریتی در کشتارگاه، سرپرستان این واحد زیر بار مسئولیت آن نمی روند.
وی گفت: اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد طبق ضوابط محیط زیست مجبور به پلمپ این واحد می شویم.
به گزارش ایرنا کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد در وسعت 17 هکتار در جاده بروجرد - اراک واقع شده که روزانه حدود 200 تا 250راس دام سبک گوسفندی و 35 تا 40 راس دام سنگین گاوی در آن ذبح و وارد بازار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار