معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فعالیت هتلها و واحدهای اقامتی در مشهد حلال است اما در این رابطه استاندارد و فرایند اخذ گواهیانه طی نشده بنابراین اعتماد گردشگران سخت تر و آگاهی آنان نسبت به سطح خدمات پایین می ماند.
کد خبر: ۲۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 01 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید جواد موسوی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: گردشگری حلال یکی از شاخصه های دارای جذابیت و مورد اقبال از سوی گردشگران است که به دلیل امنیت و سلامت غذایی و نوع خدمات محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
وی با یادآوری اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی هر کشور، اظهارکرد:در حالی روند خدمات دهی و پذیرایی از گردشگران در ایران و کلانشهر مذهبی مشهد به صورت کاملا حلال و مورد پسند گردشگران خارجی ارائه می شود که متاسفانه هیچ یک از واحدها، استاندارد و گواهینامه حلال را ندارند.
وی افزود: این در حالی است که در کشورهای خارجی هتلهایی با برند حلال اقدام به فعالیت و ارائه خدمات به گردشگران مسلمان و غیر مسلمان دارند.
این مسئول بیان کرد: فعالیت هتلها و واحدهای اقامتی در مشهد حلال است اما در این رابطه استاندارد و فرایند اخذ گواهیانه طی نشده بنابراین اعتماد گردشگران سخت تر و آگاهی آنان نسبت به سطح خدمات پایین می ماند.
وی با یادآوری حضور سالانه 25 میلیون گردشگر داخلی و بیش از دو میلیون گردشگر خارجی در کلانشهر مشهد، افزود: نظر به اینکه در مشهد گردشگری زیارت مهمترین بعد و بخش گردشگری و اقتصاد گردشگری را به خود اختصاص داده است، بنابراین نخستین گواهی استاندارد حلال به یکی از هتلهای مشهد ارائه می شود.
وی اظهار کرد: بررسی در این زمینه بین چهار هتل دارای سطح کیفی مطلوب در مشهد هم اکنون در حال انجام است و با انتخاب یک هتل به عنوان هتل نمونه حلال ، استاندارد فوق به این واحد اعطا می شود.
وی بیان کرد: اعطای این گواهینامه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، 16 شهریور ماه در مراسمی در مشهد رونمایی می شود.
وی تاکید کرد: برای استقبال از برنامه مشهد 2017 یکی از شاخص های ضروری و مهم ، آموزش واحدهای اقامتی برای ارائه خدمت به گردشگران خارجی به خصوص گردشگران کشورهای اسلامی است.
وی تاکید کرد: کلیه روند برگزاری نماز جماعت، ارائه سرویس و خدمات در هتل ها و نیز سرویس دهی و تهیه غذا در هتل های ایران طبق فرایند حلال انجام می شود که لازم است این فرایند به جهانیان معرفی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار